Kuuman jättireality Love Island Suomen toisen tuotantokauden romanttiset käänteet ovat napanneet katsojat tiukkaan otteeseen Subilla, mtv-palvelussa ja C Moressa elokuun puolivälistä lähtien.
Toinen Love Island Suomi -tuotantokausi on ollut rakkaudentäyteinen ja tunteikas. Tähän mennessä villassa on kuultu jo useamman parin huulilta rakkaudentunnustuksia. Räiskyviltä riidoiltakaan ei ole vältytty, mutta ainakin tähän saakka kyyhkyläiset ovat saaneet erimielisyytensä aina sovittua.
Ohjelman suosio on jatkunut ilmiömäisenä ja katselussa korostuvat erityisesti online-palvelut. Vain päivän viiveellä Espanjasta lähetettävä, maanantaista lauantaihin esitettävä Love Island Suomi huipentuu ensi viikon tiistai-iltana 15.10. jännittävään finaaliin, jossa selviää kuka kauden aikana muodostuneista pareista voittaa katsojaäänestyksen ja samalla palkintopotin 25 000 euroa.
Finaaliviikolla väki Love Island Suomi -villassa vähenee pari parilta, kunnes jäljellä ovat kauden yleisösuosikit. Katsojat äänestävät suosikkiparejaan ohjelman ilmaisessa applikaatiossa, ja saarelaisia hermostuttavia pudotuksia on ollut viimeisellä viikolla noin joka toinen päivä. Tiistaina selviää ketkä villassa vielä tällä hetkellä asustavista pareista - Nikita ja Tommy, Vanessa ja Reetu, Sofia ja Eetu vai Jenni ja Juho - yltävät voittopottiin.
Mtv-palvelun katsotuin sisältö koko kauden ajan - myös tv-katselu kasvanut
Vasta toista kauttaan pyörivän Love Island Suomen suosio on ilmiömäistä. Love Island Suomi -sisältöä kulutetaan monikanavaisesti niin lineaaritelevisiossa, online-palveluissa, ohjelman ilmaisessa applikaatiossa kuin sosiaalisen median eri kanavissa käydyissä keskusteluissa. Kokonaiskeskikatsojamäärä on ollut 254 000 per jakso, kun huomioidaan katselu kaikilta päätelaitteilta. Sub-kanavalta toista kautta on katsottu 30 % enemmän kuin ensimmäistä.
Online-katselu on merkittävässä osassa, erityisesti nuorissa kohderyhmissä. Esimerkiksi 15-24-vuotiaiden naisten kohdalla 80 % kokonaiskatselusta kertyy suoratoistopalveluista. Ilmaisessa mtv-palvelussa ohjelma on ollut koko kauden ajan katsotuin sisältö.
- Mitä tutummaksi ohjelman formaatti käy suomalaisille, sitä suuremmaksi suosio kasvaa. Tämä noudattelee myös Love Islandin kasvukaarta kansainvälisesti ja ohjelmasta on kasvanut maailmallakin rakkausrealityjen ykkönen, iloitsee ohjelman vastaava tuottaja Mirko Baas MTV:ltä.
Merkittävä osa ohjelman koukuttavuutta on sen osallistavuus, sillä katsojat pääsevät vaikuttamaan sisältöön ja tapahtumiin lähes reaaliajassa ilmaisen applikaation avulla muun muassa äänestyksien kautta. Äänestyksistä suosituimpia ovat tällä kaudella olleet treffikumppanien valinnat uusille tulokkaille, kahdenkeskisten hetkien mahdollistaminen pareille sekä luonnollisesti omien suosikkien tukeminen pudotuksissa.
Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus ja TotalTV-raportointi, Adobe Analytics
Love Island Suomi
Espanjalaiseen luksusvillaan sijoittuvassa Love Island Suomi -ohjelmassa joukko upeita sinkkuja tavoittelee rakkautta Espanjan kuuman auringon alla. Leikkisässä ja positiivisessa ohjelmassa osallistujat viettävät villassa pisimmillään kahdeksan viikkoa valiten aika ajoin itselleen mieluisimman parin. Ohjelman juontaa Miss Suomeksi vuonna 2016 kruunattu Shirly Karvinen ja voice overina sanailee stand up -koomikko Riku Sottinen.
Maailman suosituin rakkausreality on noussut megailmiöksi myös Iso-Britanniassa, Australiassa, Yhdysvalloissa, Saksassa, Tanskassa, BENELUX-maissa, Unkarissa, Puolassa, Ruotsissa ja Norjassa kasvattaen suosiotaan kausi kaudelta. Ohjelman tuorein, katseluennätyksiin yltänyt brittituotantokausi Love Island UK nähdään Suomessa 15.10. alkaen mtv-palvelussa ja C Moressa.
MTV Uutiset Live kertaa tärkeimmät tapahtumat suoraan Espanjasta!
8:52