Renault-kuljettaja Fernando Alonso oli pettynyt tallinsa valitsemaan taktiikkaan Kanadan GP:ssä. Alonsoa harmitti se, että talli kutsui hänet varikolle turva-auton tultua radalle kilpailun 18. kierroksella, vaikka espanjalaiskuskin autossa olisi ollut vielä runsaasti polttoainetta jäljellä.
Radalla pysytellyt BMW-kuljettaja Nick Heidfeld nousi turva-autojakson aikana Alonson edelle ja sijoittui kilpailussa lopulta toiseksi.
- Taktiikka oli meiltä iso virhe. Olisimme varmasti voittaneet kilpailun, jos olisimme turva-autojakson aikana jättäneet tulematta varikolle ja pysyneet radalla. Heidfeld pääsi (Robert) Kubican edelle, vaikka hän oli paljon meitä jäljessä. Hän teki todella pitkän pysähdyksen. Jos olisimme pysähtyneet kierroksella 25, olisimme päässeet Kubican edelle ja voineet voittaa kisan, Alonso harmitteli AS-lehdessä.
- Kysyin tallilta kaksi kertaa radiolla, oliko tämä taktiikka heidän mielestään paras. He vakuuttivat näin olevan ja tulin sisään. Kun näin Heidfeldin edelläni, huomasin että olin oikeassa ja olisi ollut parempi pysytellä radalla, Alonso totesi.
Alonson kisa päättyi pyörähdykseen, kun hän yritti epätoivoisesti päästä ohi Heidfeldista. Espanjalainen otti virheen omaan piikkiinsä.
- On ihme, että Renaultilla pystyy tällä hetkellä taistelemaan BMW-autoja vastaan. Voisin löysätä ja ajaa pari sekuntia hitaammin, kuten tallitoverini, ja tulla maaliin 17:ntenä, mutta yritän ajaa äärirajoilla ja silloin tietysti voi menettää helpommin auton hallinnan, Alonso selitti.
(MTV3)