Dacia ottaa käyttöön uuden ja aiempaa nykyaikaisemman brändi-ilmeen.
Renault-konsernin halpamerkki Dacia päivittää brändin visuaalisen ilmeen tälle vuosikymmenelle. Kerroimme aiemmin uudesta Dacia Sanderosta, jossa ainoastaan keulamerkki oli jäljellä vanhasta mallista, mutta nyt sekin saa sitten lähteä.
Vanha kolmiulotteinen logo on saanut väistyä pelkistetyn ja väkevän modernin ilmeen tieltä. Se itse hehkuttaa uuden ilmeen keskittyvän olennaiseen, kuten autojensakin.
Uuden Dacia-logon ydin on tiivistetty myös D- ja C-kirjaimista muodostuvaksi varsin tyylikkään näköiseksi embleemiksi, joka tullaan näkemään pikkuhiljaa valmistajan kaikkien uusien autojen keuloissa. Toistaiseksi se koristaa vasta konseptimalli Bigsterin etusäleikköä. Uusi logo istuu ainakin Bigsterin militaristiseen tyyliin kuin nenä päähän.
Dacia-brändin uutena päävärinä toimiva maastonvihreä sekä muut tunnusomaiset elementit otetaan käyttöön vaiheittain, monilta osin jo lähikuukausien aikana.
– Uudet elementit ilmentävät maanläheisyyttä, ulkoilmaelämää, vapautta, rehellisyyttä ja aitoutta. Sitä, että luonto on lähellä, seuraava seikkailu ihan kulman takana, ja että Dacian kyydillä pääsee perille tiettömänkin tien päähän, valmistajan propagandaosasto sanailee torstaina lähetetyssä mediatiedotteessa.
Uusia brändi-ilmeitä ovat viime aikoina esitelleet muun muassa Kia ja Peugeot. Katso alta videot niiden uusista logoista.
1:27
1:02
Lue myös: Suomessakin myytävä uutuusauto sai törmäystestissä vain kaksi tähteä: "Epäilemättä löytänyt markkinarakonsa"
Lähde: Dacia