Asiakas tilasi tusinan kasvomaskeja – vaati vihaisena yrittäjältä rahojaan takaisin: "Lähetit vain 12!"

kasvomaskit
Kasvomaskitilaus Yhdysvalloissa ei mennyt ihan nappiin, kun asiakas luuli saavansa 20 maskia tusinan hinnalla. Kuvituskuva.
Julkaistu 17.03.2021 15:45

Hannakaisa Taskinen

hannakaisa.taskinen@mtv.fi

Yrittäjä sai erikoista palautetta asiakkaalta.

Yrittäjät joutuvat usein sietämään huonoakin asiakaspalautetta, kaikkia kun ei pysty miellyttämään. Toisinaan myös tulee tehtyä inhimillisiä virheitä. Palaute on kuitenkin helpompi ottaa vastaan, jos se annetaan aiheesta.

Yhdysvaltojen Minnesotassa asuva yrittäjä Zada McCray sen sijaan sai palautetta, joka jätti hänet hyvinkin hämilleen, kertoo Mirror. McCray valmistaa tilaustyönä kasvomaskeja ja olikin vastaanottanut tilauksen asiakkaalta, joka oli ilmoittanut haluavansa tusinan verran maskeja baby shower -juhliin.

McCray valmisti tilauksen ja lähetti sen menemään asiakkaalle. Hieman myöhemmin hän sai kuitenkin sähköpostia otsikolla "väärä maskitilaus" ja pelästyi tehneensä virheen.

Lue myös: Nainen luuli tilanneensa netistä upean tuolin edullisesti – tässä syy, miksi tuotetiedot pitäisi lukea tarkkaan

"Lähetit vain 12"

Virhe löytyi kuitenkin asiakkaan puolelta. Asiakas teki nimittäin seuraavanlaisen valituksen: "Hei, tilasin tusinan maskeja tilaustyönä sinulta. Lähetit minulle kuitenkin vain 12!"

Asiakas jatkoi valitustaan toteamalla, että olisi todella tarvinnut kaikki 20 maskia. Hän toivoi McCrayn palauttavan rahat ja ilmoitti, ettei enää tee tilauksia häneltä, vaikka onkin yrittänyt tukea tummaihoisia yrittäjiä.

McCray selitti kärsivällisesti, että määrä oli itse asiassa oikein, sillä tusina on yhtä kuin 12. Hän huomautti myös, että laskussakin määräksi oli laitettu 12. Vaikka vika ei yrittäjänaisen ollutkaan, hän kuitenkin pahoitteli pettymystä ja tarjosi lahjakorttia hyvitykseksi. Hän myös tarjoutui valmistamaan kasvomaskeja lisää. Kertomansa mukaan yrittäjä yritti lähestyä tilannetta empatian voimin ja jopa googlasi sanan tusina varmistaakseen, että oli itse oikeassa, kertoo Mirror.

Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

Lue myös: Madison tajusi "puserostaan" jotain oleellista vasta neljän vuoden käytön jälkeen

"Dub zen"

Asiakas ei ollut kiinnostunut saamaan lisää maskeja tai lahjakorttia ja totesi vain, ettei ollut huomannut lukumäärää laskussa. Asiakas ilmoitti myös, ettei ollut koskaan kuullut, että tusina olisi 12. Asiakkaan järkeilyn mukaan tusina, dozen, lausuttaisiin "dub zen". "Dub" tarkoittaa 20 dollarin seteliä englannin slangissa, joten tästä asiakas oli päätellyt tusinan tarkoittavan kahtakymmentä.

Tämän selityksen jälkeen McCray ei voinut muuta kuin purskahtaa nauruun. Hän jakoi kuvat viestinvaihdosta Facebook-sivuilleen.

– En voi keksiä tätä päästäni, nainen nauroi julkaisussaan, jonka myötä kuvat lähtivät leviämään ympäri sosiaalista mediaa.

Esimerkiksi Huffington Post -sivustolla työskentelevä Philip Lewis julkaisi kuvat Twitterissä, jossa ne keräsivät yli 300 000 tykkäystä – ja runsaasti hilpeyttä.

– Miten tämä ihminen ostaa munia? ihmetteli eräs Twitter-käyttäjä.

– Olen niin hämmentynyt, totesi toinen.

– Tukehduin melkein päärynääni. Kiitos siitä, hah, naureskeli eräs.

Lue myös: Dan luuli tilanneensa villapaidan – huomasi mokansa vasta, kun tilaus saapui: "100-prosenttisesti minun vikani"

"Kun menetät yhden asiakkaan..."

Vaikka McCray ei odottanutkaan viestinvaihdon leviävän viraaliksi, somehuomiosta oli lopulta hyötyä. Mc Cray kertoo Facebook-sivuillaan saaneensa niin paljon tilauksia, että tarvitseekin nyt apuvoimia Zada's Vault -yritykseensä tilausten täyttämiseksi.

– Se hetki, kun menetät yhden asiakkaan, mutta saat tuhansia, nainen iloitsee.

Lue myös: Rosa tilasi langattomat kuulokkeet, mutta tilausta tehdessä kävikin koominen moka: "Hups"

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit.

Lisää asiaa numeroista videolla:

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tiesitkö tätä kikkaa numeron 9 kertotaulusta?

Lähteet: Mirror, Zada McCray / Facebook, @Phil_Lewis_/Twitter

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?