Bakun radan erikoisluonne pakottanut F1-tallit erikoisiin siivekeratkaisuihin

siiveke
Julkaistu 25.06.2017 13:18
Toimittajan kuva

Juuso Taipale

juuso.taipale@mtv.fi

@JuusoTaipale

Azerbaidzhanin GP:n Bakun katurata on outolintu F1-sarjassa. C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen kuvailee rataa pitkien suorien ja hitaiden mutkien seurauksena Monacon ja Monzan sekoitukseksi.

MAINOS

Azerbaidzhanin F1-viikonloppu C Morella

Sunnuntai: Azerbaidzhanin GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!

Tilaa C More

Tallit ovat laskeneet kierrosaikojen olevan optimaalisia, kun autoihin pultataan kiinni mahdollisimman pienet takasiivet. Oikarinen kertoo tallien haluavan mahdollisimman vähän ilmanvastusta autojen menoa jarruttamaan.

Yllä olevalla video Oikarinen kertoo, millaisten monimutkaisten ja tarkkojen analyysien avulla tallit päätyvät valitsemaan tietyt siivekeratkaisut. Oikarinen nostaa esille myös mielenkiintoisen huomion siivekkeiden vaikutuksesta kuljettajien jarrutustuntumaan.​​​​​​​

Tuoreimmat aiheesta

F1