Unohtiko Bottas haukkunsa Räikköselle? – otti kantaa tiimiradiokiroiluun

Kimi Räikkönen ja Valtteri Bottas
Kimi Räikkönen ja Valtteri Bottas xpbimages.com
Julkaistu 11.11.2016 09:53(Päivitetty 11.11.2016 11:54)
Toimittajan kuva
Ossi Karvonen

ossi.karvonen@mtv.fi

@ossikarvonen

Tiimiradiossa kiroilu on ollut yksi F1-sarjan puheenaiheesta Ferrarin Sebastian Vettelin Meksikon osakilpailussa antaman törkykonsertin jälkeen.

Vettel raivosi kaksi viikkoa sitten ajetun Meksikon kisan loppuvaiheilla radiossa oikein urakalla. Hän haukkui kilpailujohtaja Charlie Whitingin törkeällä tavalla, ja antoi osansa myös Red Bullin Max Verstappenille.

MAINOS

Brasilian GP MTV Totalilla

Perjantai: Harjoitukset klo 13.55 ja klo 17.55
Lauantai: Harjoitukset klo 14.55, aika-ajo klo 17.55
Sunnuntai: Brasilian GP klo 17.55, ennakkotunnelmat klo 16.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!

Tilaa MTV Total

Saksalaiskuski pyysi purkaustaan myöhemmin anteeksi ja selvisi siitä ilman rangaistusta.

Williamsin suomalaiskuski Valtteri Bottas tunnetaan viileydestään radalla, eikä häneltä pääse radioonkaan painokelvotonta tekstiä. Vai pääseekö sittenkin?

– F1-kuskit ovat ovat monille sankareita, joten meidän tulee olla varovaisia. Mutta toisaalta me ajamme kilpaa, joten joskus meiltä pääsee suusta sanoja, joita emme normaalisti sanoisi, Bottas toteaa F1-sarjan verkkosivujen haastattelussa.

– En ole koskaan tuntenut tarvetta purkaa tunteitani tiimiradiossa, sillä se ei auta mitään, mutta ihmiset ovat luonteeltaan erilaisia ja sanoja saattaa sinkoilla. Ehkä kuskin ja tallin välisiä keskusteluja ei tarvitsisi julkaista niin paljoa tulevaisuudessa. 

Sinä et siis kiroile autossa? Vai kiroiletko, mutta et paina lähetysnappia?

– En kiroile ainakaan tiimiradioon, Bottas summaa.

Tässä kohtaa suomalaiskuski erehtyi hieman, sillä hän kiroili Kimi Räikkösen kolaroitua hänet keskeytyskuntoon Venäjän GP:ssä 2015.

– Mitä v****a hän teki, Bottas sanoi tuolloin tiimiradioon.

Jutun otsikko muutettu klo 11.54.

Alla suomalaiskuskien torstaiset kommentit Brasiliasta.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

F1