Cannonball haluaa kieltää ex-jäsenen muistelmakirjan markkinoinnin

Moottoripyöräjengi Cannonball on vaatinut markkinaoikeudessa markkinointikieltoa Elämäni gansterina -kirjalle.

Cannonball perustelee vaatimustaan sillä, että kirjan kannessa käytetään sen tavaramerkiksi rekisteröityä logoa. Cannonballin mukaan myös sen nimeä on käytetty näyttävästi kirjan markkinointiin.

Elämäni gangsterina kertoo moottoripyöräjengin toiminnasta sen entisen jäsenen muistelemana.

Kirjan kustantaneen Pulitzer Oy:n toimitusjohtaja Jouni Tervon mukaan Cannonballin vaatimus on täysin perusteeton.

–  Sitä yritettiin vuosi sitten ja silloin he eivät pystyneet edes osoittamaan, kenelle tämä tuotemerkin hallintaoikeus kuuluu, Tervo kommentoi STT:lle.

Tervon mukaan Cannonballin vaatimuksessa on kyse moottoripyöräjengiläisten keskinäisestä välienselvittelystä.

Marko Lönnqvist, joka on entinen Cannonballin jäsen, kirjoitti muistelmansa, tämä on hänen entisten jengikavereidensa halu tehdä kiusaa tässä asiassa.

Tervo ei usko, että Cannonballin haaste menee läpi.

Markkinaoikeus on jo hylännyt Cannonballin hakeman väliaikaisen markkinoinnin keskeyttämismääräyksen. Markkinointioikeuden mukaan määräystä ei ole perusteltua antaa kuulematta vastaajaa, kuten Cannonball vaati.

Haastehakemuksen mukaan Cannonball on rekisteröinyt tavaramerkikseen kuvan tykinkuulasta ja sen liekkikuviosta. Tavaramerkki on rekisteröity luokkaan, joka käsittää nimikkeet ajanviete, kulttuuri- ja urheilutoiminnat ja koulutus.

Keskusrikospoliisi katsoo, että Cannonball on osa järjestäytynyttä rikollisuutta.  

Lue myös:

    Uusimmat