Diilin ensimmäisessä jaksossa 23.9. MTV3-kanavalla selvisi nopeasti, että Theolla on vaikeuksia omaksua johtajan roolia.
Katso artikkeli yltä ote Diilin ensimmäisestä jaksosta!
Ensimmäisen tehtävän ensimmäisessä vaiheessa joukkueiden on suunniteltava puolessa tunnissa mainos Helsingin Sanomiin. Kratos-joukkueen projektipäällikkönä toimivalla Theolla on vaikeuksia ottaa tilannetta haltuun, mikä tuskastuttaa Helenaa.
Diili-ohjelman kilpailijat tavoittelevat markkinointijohtajan paikkaa Hjallis Harkimon kansainvälisessä esports-tapahtumia järjestävässä yrityksessä. Kilpailijoiden ensimmäisenä tehtävänä on suunnitella kesäauto-kampanja. Vuokra-autopaketteja on tarkoitus myydä ostoskeskuksessa.
– En ole ihan varma, kuka meitä liidaa. Kaipaisin projektipäälliköltä enemmän selkeää visiota, että mitä ollaan tekemässä ja selkeitä tavoitteita päivälle ja punaista lankaa, Helena tilitti kameralle.
– Theo on hyvä tyyppi, mutta mielestäni hän ei ole johtaja. Hän on sellainen yes man. Enemmän tarvittaisiin munaa.
Helenan mielestä mainoksen suunnittelussa tuhlautui turhan paljon aikaa näkemyseroista keskusteluun.
– Siinä kohtaa projektipäällikön pitäisi viheltää pilliin ja sanoa, että nyt me tehdään näin ja sitten eteenpäin, hän jatkaa.
Myös Kratosin toimintaa vierestä tarkkaillut Joel Harkimo arvostelee Theon kykyä toimia johtajana. Hänen mielestään joukkue toimii tehottomasti.
– Mielestäni eniten hukassa oli projektipäällikkö, koska hän ei ole ottanut sitä liiderin roolia ja tämä tehtävä on hänen vastuullaan, Joel totesi tiukasti jaksossa.