Entisajan mainonnalla ei ollut rajoja – Katso hassut mainoskuvat!

Mainonta muuttuu ajan myötä. Esimerkiksi tupakoimiseen kannustettiin ja sen iloja ylistettiin vielä muutama vuosikymmen sitten.
Mainonta muuttuu ajan myötä. Esimerkiksi tupakoimiseen kannustettiin ja sen iloja ylistettiin vielä muutama vuosikymmen sitten.
Julkaistu 28.09.2011 14:00(Päivitetty 08.08.2012 08:37)

Monetkaan vanhat mainoskuvat eivät läpäisisi nykypäivän moraalisia ja eettisiä sääntöjä.

Mainokset tallentavat hyvin ajankuvaa. Jos nykypäivänä tupakan mainonta on kielletty, niin muutama vuosikymmen sitten sitä sai mainostaa varsin vapaasti. Eräässäkin tupakkamainoksessa ihmisiä kehotetaan sauhuttelemaan kesäajan kunniaksi ekstramäärin.

Se vanhoista mainoksista paljastuu, että naiset näyttävät olevan valmiita tekemään kauneutensa eteen mitä tahansa ajasta riippumatta. Eräs mainos esittelee platina- tai kultapäällysteisiä tekoripsiä. Jalometalliset räpsyttimet eivät taida olla aivan höyhenenkevyitä, kun edes kuvassa mallien silmät eivät tahdo pysyä auki.

Suorasukaisuutta ei entisajan mainonnasta puuttunut. Lysol-intiimialueen pesunesteen ostamista perustellaan avio-onnen säilyttämisen kannalta. Mainoksessa todetaan, että jos avioliitto alkaa kylmentyä, naisen on syytä tarkastella itseään – tai pikemmikin haistella.

"Yksi tehokkaimmista tavoista säilyttää aistikas feminiininen vetovoima on huolehtia täydellisestä intiimihygieniasta tieteellisesti todistetulla Lysol-valmisteella", erittäin yksityiskohtaisuuksiin menevässä mainostekstissä huomautetaan.

Katso vanhat mainoskuvat täältä...

Lähde: www.weirdomatic.com

Tuoreimmat aiheesta

Studio55