Sähköinen asiointi verohallinnossa lisääntyy.
Etelä-Suomen Sanomien mukaan etenkin verohallinnon chat-palvelu on lisännyt verkossa asioimista.
Palvelu on ollut saatavilla viime huhtikuusta asti.
Verohallinnon tavoitteena on lisätä sähköistä asiointia. Viestintäsuunnittelija Nanna Jussila Verohallinnosta kertoo, että chat näyttää vieneen tavoitetta ison harppauksen eteenpäin.
Esimerkiksi verkossa täytettyjen veroilmoitusten määrä kasvoi viime keväänä 42 000:lla edellisvuodesta.
Chat-palvelu on myös vähentänyt varoneuvojille tulevia puheluita.
Noin puolet Suomen verovelvollisista täyttää veroilmoituksen nykyisin verkossa.
Verohallinnon chatissa on mahdollisuus kysyä neuvoa tai keskustella asiakaspalvelijoiden kanssa. Palvelu on avoinna virka-aikana kello 9–16.15. Vastaus chat-kysymykseen tulee minuutin kuluessa.