9-kertainen GP-voittaja Mark Webber ei ole vakuuttunut siitä, että se, mitä Lewis Hamilton lausuu kisojen tuoksinassa Mercedeksen varikkomuurille, pitää aina paikkansa.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Britannian toinen GP suorana 7.-9.8.
Pe: 1. harjoitukset klo 12.55, 2. harjoitukset klo 16.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Britannian toinen GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
LUE MYÖS: F1-tähtikuski teki paljastuksen hänen ja Max Verstappenin historiasta: "Vihasimme toisiamme todella paljon"
LUE MYÖS: Historiakirjat uusiksi – Kimi Räikkönen tekemässä komean F1-ennätyksen
Hamilton on on ollut kaudesta 2014 alkaen F1-ratojen kiistaton kuningas. Mercedes-kuljettaja on vienyt nimiinsä viisi kuudesta maailmanmestaruudesta ja 65 GP-voittoa kaikkiaan 125 ajetusta osakilpailusta – siis enemmän kuin joka toisen.
Kun on näin ylivoimainen, tilanne voi mennä pahimmillaan siihen, että kuljettajan on vaikea pitää keskittymistään sataprosenttisesti ajamisessa. Tätä mieltä on ainakin Webber, jonka mukaan Hamiltonin radioviesteihin kisainsinööri Peter Bonningtonille tulee suhtautua varauksella.
– Webber uskoo, että Hamilton keksii osan radioviesteistä päästään pitääkseen itsensä keskittyneenä tai motivoituneena kilpailun aikana, Webberiä haastatellut uutistoimisto PA:n toimittaja Philip Duncan tviittasi keskiviikkoiltana.
Monet tv-katsojatkin ovat vuosien varrella panneet merkille Hamiltonin tämän tästä toistuvat radioviestit, joissa hän saattaa valittaa renkaidensa olevan täysin loppuun kuluneet, vaikka tv-kuvien perusteella niissä ei ole nähtävissä mitään ongelmaa. Asiasta käydään usein kiivastakin keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Esimerkiksi viime vuonna Monacossa Hamilton teki ainoan varikkopysähdyksensä jo 11. kierroksen päätteeksi ja ajoi tämän jälkeen 67 kierrosta keskikovilla renkailla, joiden kunnosta hän oli huolissaan useiden kymmenien kierrosten ajan. Hänellä ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia Red Bullin Max Verstappenin takana pitämisessä, sillä Monacossa siihen riittää pelkästään se, että pysyy keskellä ajolinjaa.
Hamilton julisti vuoden 2019 Monacon GP:n tuoreeltaan vaikeimmaksi kisaksi, jonka hän on koskaan ajanut. Voiton tuottamasta tyydytyksestä johtuen hän rankkasi ykkössijan yhdeksi uransa hienoimmista.
Lehdistötilaisuudessa Hamiltonin vieressä istunut Ferrarin Sebastian Vettel suhtautui tähän arvioon webbermäisen epäilevästi.
– Jokainen kilpailu on sinulle hienoin kilpailu.