F1:n siirtomarkkinoilla riittää kuhinaa tulevien viikkojen aikana, kun muun muassa Kimi Räikkösen edustama Alfa Romeo ja Haas tekevät omia kuskiratkaisujaan. Ferrarin tehdastallit ovat tällä hetkellä kovan huhumyllyn kohteena. Haasin nykykuljettaja Kevin Magnussen päätti lyödä lisää puita uuniin.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Venäjän GP suorana 25.-27.9.
Pe: 1. harjoitukset klo 10.55, 2. harjoitukset klo 14.55
La: 3. harjoitukset klo 11.55, aika-ajot klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 14.00
Su: Venäjän GP klo 14.05, ennakkotunnelmat klo 13.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
F1-markkinoilla on nähty varsin isoja liikkeitä kevään ja kesän aikana. Ensimmäisestä vastasi Ferrari, joka ilmoitti, ettei Sebastian Vettel jatka enää tallin riveissä tämän kauden jälkeen. Tilalle saapuu McLarenin Carlos Sainz.
Häntä puolestaan paikkaa Daniel Ricciardo, jonka Renault-paikan perii Fernando Alonso.
Tuorein iso uutinen liittyi jälleen kerran Vetteliin, kun hänen ensi kauden tallinsa paljastui. Se on nykyinen Racing Point, tuleva Aston Martin. Hän syrjäyttää Sergio Perezin pois tallista.
F1:ssä kaikista avoin ja epäselvin tilanne on yhdysvaltalaisomistuksessa olevalla Haasilla, jonka tallipäällikkö Günther Steiner on väläytellyt, että talli saattaisi vaihtaa jopa molemmat kuskinsa.
Tämä tietäisi lähtöpasseja niin Romain Grosjeanille kuin Kevin Magnussenille.
Näistä Magnussenin jatkoa on pidetty jonkinlaisena vaihtoehtona. Grosjeanin F1-tulevaisuus on sen sijaan pahasti uhattuna.
Paineet näkyvät myös Magnussenilla.
– Jos saisin valita, niin ottaisin turvallisen vaihtoehdon ja tekisin sopimuksen, Magnussen totesi Eksta Bladet -lehdelle.
– Tiedän, että taustalla tapahtuu asioita ja se tietenkin stressaa. Mutta minun pitää vain keskittyä työhöni. Ja tiedän, että olen parhaimmillani paineen alla. Nautin siitä. Joskus tuollaiset asiat vaikuttivat suorituksiini, mutta nyt hallitsen tuollaiset asiat paljon paremmin, tanskalainen jatkoi.
Magnussen innostui jopa luettelemaan nimiä, jotka kärkkyvät hänen paikkaansa.
– Markkinoilla on vaikka kuinka paljon kilpailukykyisiä kuskeja. Tarjontaa riittää.
– Siellä on Perez, (Nico) Hülkenberg, Ferrarin juniorikuljettajia kuten (Mick) Schumacher, (Robert) Shwartzman ja (Callum) Illott. Haas on kuitenkin Ferrarin asiakastalli, aivan kuten Alfa Romeokin on.
– Jo tuosta voi nähdä sen, että paikalle ja paikoille riittää kuhinaa, Magnussen myöntää.
Magnussen kuitenkin uskoo, että Haas näkee hänet johtavana kuljettajana, joka auttaa tallia selviytymään vaikeasta tilanteesta.
– Tallipäällikkö ja omistaja ovat johtajia, mutta myös kuljettajalta vaaditaan siihen liittyviä ominaisuuksia. On tärkeää, että tallissa on joku, johon ihmiset voivat luottaa, joka on motivoitunut ja joka on sitoutunut tekemään töitä tallin eteen.