F1-markkinoilla yhä iso kysymysmerkki: mitä tapahtuu Kimi Räikkösen tallissa?

10.10420415ce
/All Over Press
Julkaistu 11.10.2019 06:30
Toimittajan kuva

Ilari Savonen

ilari.savonen@mtv.fi

@ilarisavonen

F1-kausi on kääntynyt hiljalleen loppusuoralle. Perinteiseen tapaan myös ensi kausi on ollut tapetilla, kun eri tallit ovat tehneet päätöksiä kuskirintamalla. Markkinoilla on yhä yksi iso kysymysmerkki: mitä Alfa Romeo tekee Kimi Räikkösen tallikaverin suhteen?

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Japanin GP suorana 11.-13.10.
Pe: 2. harjoitukset klo 7.55
La: 3. harjoitukset klo 5.55, aika-ajot klo 8.55, ennakkotunnelmat klo 8.00
Su: Japanin GP klo 8.05, ennakkotunnelmat klo 7.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Alfa Romeo ei ole nimittäin vahvistanut sitä, kuka on tallin toinen kuski kaudella 2020.

Räikkönen on varma nimi, sillä hänen sopimus kattaa myös seuraavan kauden. Sen sijaan Alfa Romeon italialaiskuskin Antonio Giovinazzin kontrahti on katkolla.

Giovinazzista esitettiin aiemmin ajetun Italian GP:n yhteydessä lähestulkoon varmoja väitteitä. Tiedot viittasivat siihen, että hän ja Alfa Romeo olisivat sopineet jatkosta.

LUE: F1-kuskin isä paljasti: Kimi Räikkösen ensi kauden tallikaverin nimi selvillä

Italialaissveitsiläinen talli ei ole kuitenkaan vahvistanut väitteiden pitävyyttä.

Aihe oli tapetilla Japanin GP -viikonlopun alla.

– Olen sanonut tämän ja sanon uudestaan: jos jatkan hyviä otteita ja näytän sitä samaa nopeutta, mitä olen näyttänyt viime kisoissa – kukaan ei voi ottaa paikkaani, Giovinazzi tykitti suoraan AUTOhebdon mukaan.

25-vuotias Giovinazzi ajaa ensimmäistä täyttä kautta F1:ssä. Tähän mennessä italialaiskuski on kerännyt kasaan neljä pistettä.

Alfa Romeon toista paikkaa on viety myös saksalaiselle Nico Hülkenbergille, joka ei jatka Renaultilla. Hülkenberg uhkaa jäädä ilman tallipaikkaa, mikäli myös Alfa Romeo antaa hänelle kylmää kättä.

Giovinazzin mukaan hän ei ota paineita päällä olevasta pyörittelystä.

– Sama tarina on jatkunut koko autourheilu-urani ajan. Kartingissa minulla ei ollut budjettia jatkaa seuraavaa kautta, joten ajoin pienemmässä tallissa, joka auttoi minua ilmaiseksi. Kun astelin isompiin autoluokkiin, minua autettiin Indonesiasta. Monet eri kuskit ovat aina kytänneet minun paikkaa; olen tottunut käsittelemän paineita, Giovinazzi taustoitti. 

Tuoreimmat aiheesta

F1