Ferrari on käyttänyt eniten moottorin kehitykseen varattuja niin sanottuja poletteja, kertoo Autosport-lehden tekemä listaus.
Ferrari on käyttänyt täksi kaudeksi varatuista 32 poletistaan jo 26, kun kausi on edennyt vasta kuudenteen osakilpailuunsa. Mercedeksellä poletteja on kulunut 21, Hondalla 18 ja Renault'lla tuoreesta päivityksestään huolimatta vasta 11.
Renault toi Monacon osakilpailuun tehdastiimilleen ja Red Bull -tallille uudistuneen voimayksikkönsä, joka teknisen johtajan Remi Taffinin mukaan parantaa kierrosaikaa puolella sekunnilla. Kyseiseen operaatioon Renault'lta meni kuitenkin vain kolme polettia.
Poletit ovat kuvainnollisia pelimerkkejä, joita vastaan moottoria saa kehittää kauden aikana. Voimayksikön osat on "hinnoiteltu" eri arvoisiksi, joten merkittävämpään uudistukseen kuluu enemmän poletteja.