F1-tallipomo myhäilee: Ensi kausi paras hetki muuttaa sääntöjä

Charles Leclerc
2018 Getty Images
Julkaistu 19.06.2018 07:28

MTV SPORT

F1-sarjan ensi kaudella muuttuvat aerodynamiikkasäännöt tulevat Sauber-tallille juuri oikeaan aikaan, kertoo sveitsiläistallia kipparoiva Frederic Vasseur.

MAINOS

Ranskan GP C Morella –
kisa myös MTV3:lla!

Perjantai: Harjoitukset klo 12.55 ja 16.55
Lauantai: 3. harjoitukset klo 13.55, aika-ajo klo 16.55
Sunnuntai: Ranskan GP klo 16.55, ennakkotunnelmat klo 15.30!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella. Ranskan GP poikkeuksellisesti suorana myös MTV3:lla.

C Moren sivulle pääset tästä

Formulasarjassa päädyttiin huhtikuun lopulla järjestetyn äänestyksen jälkeen muuttamaan autojen aerodynamiikkasääntöjä jo ensi kaudelle, jotta kisoissa nähtäisiin enemmän ohituksia.

Lue myös: Jättimäinen F1-siirto – Red Bull vaihtaa Renault'n moottorit Hondaan

Alfa Romeo -brändin alla kilpaileva Sauber oli yksi sääntömuutoksen puolesta äänestäneistä talleista. Sveitsiläistalli saa riveihinsä myös huippuluokan vahvistuksen, kun Ferrarin entinen pääsuunnittelija Simone Resta liittyy tallin vahvuuteen kuun vaihteessa.

Vasseur kertoo Sauberin siirtävän resurssinsa ensi kauden auton kehitystyöhön hyvissä ajoin.

- Paiskimme töitä hullun lailla aerodynamiikkaosastolla. Tämä on aivan varmasti paras hetki tehdä muutos sääntöihin, koska rehellisesti sanottuna en katso meillä olevan merkittävää panosta nykyisessä mestaruustaistelussa, Vasseur kertoi motorsport.comin mukaan.

- On meidän kannaltamme järkevää tehdä tällainen vaihdos ja keskittyä jo varsin aikaisin uusiin sääntöihin. Meillä on joitakin kohtia, joista meidän täytyy uusissa säännöissä keskustella. Piru piilee yksityiskohdissa, mutta kokonaiskuva on jo selkeä, Vasseur lisäsi.

Sauber tekee tiiviisti teknistä yhteistyötä Ferrarin kanssa. Vasseur kertoo, ettei Restan houkutteleminen italialaistallista Sauberille ollut vaikea tehtävä.

- Siirto oli järkevä Simonelle, koska hän halusi päästä jossain vaiheessa F1-tallin tekniseksi johtajaksi. Siinä oli järkeä myös meidän kannaltamme. Siirto oli siis enemmän vai vähemmän looginen, Vasseur muotoili.

Tuoreimmat aiheesta

F1