Force India -tallin päätös jättäytyä pois talven testikauden kahdesta ensimmäisestä sessiosta johtuu epäsuorasti Marussian ja Caterhamin konkursseista, kertoo intialaistallin kakkosmies Bob Fernley.
Force Indian ilmoitus jättäytyä pois kauden kahdesta ensimmäisestä testistä nostatti varikolla huolia tallin tulevaisuudesta. Intialaistallin apulaistallipäällikkö Fernley kertoo uuden auton viivästyneen ratkaisevasti sarjan pikkutallien Caterhamin ja Marussian konkurssien seurauksena.
– Kuten tiedätte, niin aloitimme äskettäin työt Toyotan tuulitunnelissa Kölnissä. Toyotalla oli kuitenkin sopimus Caterhamin kanssa. Me pääsimme käyttämään tuulitunnelia sen jälkeen, kun tilanne Caterhamin kanssa oli selkiytynyt. Meille näytettiin vihreää valoa vasta joulukuun alussa, joten olimme jäljessä aikataulusta jo ennen kuin pääsimme edes aloittamaan työt, Fernley taustoitti tilannetta uutistoimisto Press Associationille.
– Tämän lisäksi meillä oli muutamia ongelmia alihankkijoiden kanssa, koska Marussian ja Caterhamin konkurssit tietenkin satuttivat heitä pahasti. He halusivat maksun etukäteen, mikä vahingoitti kassavirtaamme. En kuitenkaan syytä tästä alihankkijoita. Vastaavassa asemassa toimisin samoin, mutta tästä ei ole ollut meille apua. Tietyilla osa-alueilla aikataulut ovat viivästyneet, Fernley jatkoi.
Fernley vakuuttaa vastoinkäymisistä huolimatta tallin pääsevän mukaan Barcelonan toiselle testijaksolle.
– Onko tilanne täydellinen. Ei ole, mutta pääsemmekö sen yli? Kyllä. Loppujen lopuksi kyse on vain kassavirrasta, ei siitä, etteikö budjettimme olisi kunnossa. Normaalisti asiat on hoidettu yhdessä alihankkijoidemme kanssa, mutta tänä vuonna emme siinä onnistuneet. Siksi aikataulumme on hieman venynyt, Fernley muotoili.