Facebookin mukaan arviolta 10 miljoonaa ihmistä näki vähintään yhden poliittisista mainoksista, joilla pyrittiin vaikuttamaan Yhdysvaltain sisäpolitiikkaan. Mainosten uskotaan olevan kytköksissä Venäjään. Asiasta uutisoi muun muassa CNN.
Facebook on aiemmin kertonut, että yhtiöltä ostettiin viime vuonna arviolta 3 000 mainospaikkaa, joissa julkaistulla mainoksilla ilmeisesti pyrittiin vaikuttamaan Yhdysvaltain presidentinvaalien tulokseen. Mainospaikkojen ostajilla oli yhtiön mukaan ilmeisesti kytköksiä Venäjään.
Facebookin edustaja sanoi maanantaina, että vajaa puolet Venäjään liitetyistä mainoksista nähtiin ennen vaalipäivää ja yli puolet vasta sen jälkeen.
– 44 prosenttia nähtiin ennen vaalipäivää ja 56 prosenttia sen jälkeen, kertoi yhtiötä edustava Elliot Schrage.
Scharage myös myönsi olevan mahdollista, että Facebook ei vielä ole onnistunut tunnistamaan kaikkia Venäjään kytköksissä olevia mainoksia.