Facebook ja sen perustaja Mark Zuckerberg ovat kertoneet palvelun saavuttaneen varsin hurjan rajapyykin. Sosiaalisen median jättiläisellä on tätä nykyä kaksi miljardia käyttäjää, jotka jakavat sisältöä ja tykkäävät toisten sisällöistä joka kuukausi.
Kahden miljardin aktiivisen käyttäjän raja on kunnioitettava saavutus. Lukema oli lähellä jo maaliskuussa, kun yhtiö kertoi aktiivisia käyttäjiä olevan 1,94 miljardia, 300 miljoonaa enemmän kuin vuotta aiemmin.
Facebook aikoo juhlistaa käyttäjämäärää uutissyötteissä näkyvillä lisäyksillä. Jokaiselle käyttäjälle tarjotaan kiitoksena oma, henkilökohtainen video, joka ilmestyy lähiaikoina omaan uutissyötteeseen. Videon voi myös käytä katsomassa osoitteessa Facebook.com/goodaddsup.
Oman videon lisäksi tulossa on pienempiä juttuja. Facebook esimerkiksi kiittää käyttäjää pienellä uutissyötteen viestillä, kun tämä reagoi kaverinsa päivitykseen ihastusreaktiolla (sydänemojilla), onnittelee syntymäpäiväsankaria tai perustaa uuden ryhmän.
Kaksi miljardia aktiivista kuukausittaista käyttäjää tarkoittaa myös isoa määrää tapahtumia palvelun sisällä. Joka päivä 175 miljoonaa ihmistä reagoi muiden sisältöihin ihastusreaktiolla ja tykkäyksiä tapahtuu keskimäärin 800 miljoonaa joka päivä.