"Ferrari on nyt F1-moottorien mittatikku" – kilpailija näkee viitteitä myös asiakastallien kehityksessä

7.09235261
xpbimages.com
Julkaistu 11.07.2018 12:24

MTV SPORT

Ferrari on ohittanut moottorikehityksessä formulasarjan hybridiaikakautta tähän asti hallinneen Mercedeksen, uskoo Red Bull -tallipäällikkö Christian Horner.

Videolla Valtteri Bottaksen ja Sebastian Vettelin taistelua Britannian GP:n kärkipaikalla.

Ferrari esitteli kauden ensimmäisen moottoripäivityksensä kesäkuussa Kanadassa, kun taas Mercedes joutui lykkäämään oman päivityksensä Ranskan kisaan, kun valmistaja kohtasi testipenkissä luotettavuusongelmia voimanlähteessään.

LUE MYÖS: Nico Rosberg sisäpiirilähteistä: "Tiedän, miksi Ferrari on noussut Mercedeksen edelle"

LUE MYÖS: Brawn odottaa mestaruustaistelun vain kiihtyvän: “Vettelille tärkeä voitto teknisesti ja psykologisesti"

Mercedes on hallinnut edellisvuodet Silverstonen viikonloppuja, mutta sunnuntaina valtikka siirtyi Sebastian Vettelin voiton myötä Ferrarille. Hornerin mielestä myös Ferrarin asiakastallien Sauberin ja Haasin suorituskyvyn selkeä nousu on osoitus italialaisvalmistajan voimanlähteen erinomaisuudesta.

- Mielestäni se on nyt mittatikku. Voitte selvästi nähdä, että myös Haas ja Sauber ovat ottaneet selkeitä askeleita eteenpäin, Horner kommentoi Motorsport.comille.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Vielä tämän kauden Renault’n moottoreilla kilpaileva Red Bull oli Silverstonessa selkeästi altavastaajan asemassa. Ensi vuonna itävaltalaistalli on sisartallinsa Toro Rosson tavoin Hondan kumppani.

- Moottorien välillä vallitseva tilanne on tällä hetkellä hyvin samankaltainen. Kaikessa on kyse potentiaalisesta kehityksestä. Viikonloppu oli Renault’lle todella vaikea, mikä kertoo selkeästi sen, missä taso tällä hetkellä on. Statistiikkojen takana ei voi piileskellä, Horner sanoi.

- Meillä on lujasti uskoa siihen, mitä Hondan kehitysputkessa on tällä hetkellä tulossa, Horner lisäsi.

LUE MYÖS: Kimi Räikkösen rangaistus epäilyttää F1-mestaria: "Jos hän olisi osunut Bottakseen, se olisi ollut pienempi"

Tuoreimmat aiheesta

F1