Ferrari-talli suuntaa vaikean kauden jälkeen kohti ensi vuotta täynnä voitontahtoa, vakuuttaa italialaistallin puheenjohtaja Sergio Marchionne.
Ferrarin organisaatiolle viimeiset ajat ovat olleet yhtä myllerrystä. Mercedeksen ykköshaastajana viime kauteen lähtenyt Ferrari joutui tyytymään valmistajien sarjan kolmostilaan Mercedeksen ja Red Bullin takana, mutta Marcionne vakuuttaa tallin tehneen kauden aikana oikeita päätöksiä tulevaisuutta varten.
- Talli antaa kaikkensa ja omaa valtavasti voitontahtoa. Olemme suorittaneet tallin rakennemuutoksen, ja haluan katsoa kohti tulevaisuutta uudella tavalla, Marchionne kertoi tallin medialle järjestämässä tilaisuudessa.
- En kadu tekemiämme valintoja. Ne olivat hyvin perusteltuja, joten niitä ei tarvitse muuttaa, mutta useita palasia puuttuu edelleen. Talli on kuitenkin talli, ja sen rakentamiseen käytettiin aikaa useita vuosia. Emme aio nyt muuttaa sitä.
- Tapamme työskennellä on jo nyt erilainen kuin elokuussa, jolloin Mattia Binotto (tekninen johtaja) otti ohjat käsiinsä. Muutokset organisaatioon tehtiin myös osaltaan siksi, että saimme luotua hieman vakautta. Kun teemme töitä, niin tuloksiakin kyllä saadaan, Marchionne vakuutti.
Tallipäällikkö Maurizio Arrivabene kiisti väitteet tallin kuljettajan Sebastian Vettelin motivaatio-ongelmista. Talli haluaa tarjota kuskeilleen ensi kaudella voittajakaluston.
- Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen ovat kaksi maailmanmestaria. Sebastian oli täällä eilen tekemässä töitä simulaattorissa. Hän toisti haluavansa voittaa yhdessä Ferrarin kanssa. Nyt on meidän tehtävämme antaa heille sellainen auto, jolla se onnistuu, Arrivabene painotti.
Ferrari julkistaa tulevan kauden autonsa 24. helmikuuta testiradallaan Fioranossa. Ensi kauden sääntöremotti muuttaa autoja merkittävästi.
- Näemme autoja, jotka paljon nopeampia mutkissa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Ei voida väittää, ettemmekö osaisi täällä Maranellossa rakentaa sellaista autoa. Kysymys on vain ajasta. Tänä vuonna meiltä puuttui ajoittain kykyä reagoida tilanteisiin nopeasti, mutta nyt meidän täytyy kehittää uusia ratkaisuja ennen muita, linjasi tekninen johtaja Mattia Binotto.