Ferrarin puheenjohtaja Sergio Marchionne on vaatinut F1-tiimin tallipäällikköä pitämään kiinni avainosaajistaan.
Italialainen F1-toimittaja Leo Turrini kertoo blogissaan, että alkukauden menestystallilla Ferrarilla on tullut yhtäkkinen tarve suojautua kilpailijoiden kosintayrityksiltä.
Ferrari teki F1-talleista suurimman harppauksen kahden kauden välissä ja nousi kolmessa ensimmäisessä kisassa jo Mercedeksen kantaan sarjan kakkostalliksi.
Turrinin mukaan huima kehitys on lisännyt insinöörien kysyntää, joten Marchionne on vaatinut tallipäällikkö Maurizio Arrivabenea "ankkuroimaan" avainosaajat, kuten teknisen johtajan James Allisonin, pääsuunnittelija Simone Restan sekä voimayksikön suunnitelleet Lorezo Sassin ja Mattia Binotton tallin palvelukseen.
– Enemmän kuin yksi Ferrarin insinööri on saanut siirtotarjouksia.
– Jotkut sanovat, että myös Audi olisi asialla, mutta Stefano Domenicali sanoo minulle edelleen, ettei Ingolstadtissa ole tällä hetkellä käynnissä formula ykkösiin liittyvää projektia, Turrini kirjoittaa.
Ferrarin tallipäällikön tehtävistä viime kauden alussa irtisanoutunut Domenicali toimii nykyään Audin moottoriurheilupuolella. Saksalaisvalmistajan on huhuttu tähtäävän formula ykkösiin, mutta Hondan vaikeudet McLarenin moottoritoimittajana ovat herättäneet epäilyksiä.
Audin omistavaa Volkswagen-konsernia on pidetty myös varteenotettavana ostajaehdokkaana, jos Red Bull päättää myydä F1-tallinsa.