Muotijätti haluaa mekolla taistella stereotypioita vastaan. Netissä luomuksen hinta on kuitenkin järkyttänyt.
Gucci julkaisi mekon miehille taistellakseen toksista maskuliinisuutta vastaan. 1700 punnan eli hieman alle 2000 euron hintainen mekko on oranssin ja beigen sävyinen, ja se on osa syys-talvikokoelmaa 2020, kertoo Insider.
Mekko ja muu kokoelma ovat saaneet inspiraationsa 1990-luvun grunge-tyylistä. Ajatuksena on hankkiutua eroon perinteisistä, stereotypisista sukupuolirooleista.
Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.
"Jos sinulla on 1700 puntaa ylimääräistä, anna 1680 puntaa paikalliselle naisten turvakodille..."
Mekko kuitenkin keräsi sosiaalisessa mediassa kritiikkiä kansalaisten pohtiessa, auttaako tuhansien dollareiden vaate todella sukupuolistereotypioiden nujertamisessa.
– Jos haluat taistella toksista maskuliinisuutta vastaan ja sinulla on 1700 puntaa ylimääräistä, anna 1680 puntaa paikalliselle naisten turvakodille ja osta itsellesi t-paita, Peter Doherty napauttaa Twitterissä.
– En tiedä, mitä he tässä yrittivät tehdä, enkä todella tiedä, miksi tällä miehellä on farkut mekon alla, nimimerkki ۗMCQN ihmettelee.
– Tehköön kukin, miten tykkää. Itse olen enemmän kauhistunut tämän nuhjuisen, vanhan, nauhalla koristetun pöytäliinan hinnasta, Amanda Jayne pohtii.
– Entä, jos kertoisin teille, että mies voi ostaa ja pitää ihan millaista mekkoa haluaa? Alexis Harrow napauttaa.
LUE MYÖS: Adidas julkaisi jokaisen Lego-fanin unelmalenkkarit: "Nyt voin viimeinkin astua Legojen päälle ilman kipua"
Osa kiittelee ideaa – mekon ulkonäköä ei
Osa kuitenkin pitää stereotypioiden murtamista hyvänä ideana, vaikkakin kyseistä mekkoa kuvaillaan monissa kannustavissakin kommenteissa rumaksi.
– Katsoin juuri uutisia ja näin, että Gucci julkaisi miesten mekon! Kaunis hetki, jonka totta kai pilasivat uutisankkurit, jotka nauroivat ja pilkkasivat tätä virstanpylvästä. Kasvakaa aikuisiksi, nimimerkki jess kirjoittaa.
LUE MYÖS: Maksaisitko näistä 1 200 euroa? Gucci myy valmiiksi tahraisia farkkuhaalareita
Lue lisää lifestyle-aiheista!
Lähteet: Gucci.com, Insider.com, Metro.co.uk