Hevosalan markkinointi siirtyy peliyhtiöiden yhdistymisen myötä Fintotolta Suomen Hippokselle, joka hakee itselleen markkinointipäällikköä.
Hevosalan ja muun muassa raviurheilun markkinointi siirtyy kokonaan Suomen Hippos ry:lle ensi vuoden alusta alkaen. Markkinoinnista on tähän asti vastannut Fintoto, mutta peliyhtiöiden yhdistymisen myötä vastuu siirtyy Hippokselle. Tällä hetkellä Hippos hakee markkinontipäällikköä mahdollisimman nopealla aikataululla.
- Uusi henkilö aloittaa työnsä niin pian, kuin mahdollista. Hakuaika päättyy 12. joulukuuta ja toivoisin, että markkinointipäällikkö pääsisi aloittamaan viimeistään helmikuun alussa, Hippoksen toimitusjohtajana vuoden vaihteessa aloittava Vesa Mäkinen kertoo.
Hippoksessa toivotaan, että markkinointipäällikkö olisi ennen kaikkea markkinoinnin ammattilainen, mutta myös hevosalan tuntemuksesta on apua.
- Haemme sellaista sopivaa "komboa". Hevosalasta ei ole pakko olla kokemusta, mutta ei siitä haittaakaan olisi, Mäkinen myöntää.
Mäkisen mukaan Hippoksen tulevassa markkinointistrategiassa hevonen tulee olemaan keskiössä.
- Se on ollut keskiössä jo Fintoton aikaan, mutta nyt se tulee olemaan sitä vielä korostetummin, Mäkinen sanoo.