HJK-pomo: Hankintoja ei tehty markkinointi edellä

Aki Riihilahti
Aki Riihilahti
Julkaistu 09.04.2015 16:16

MTV SPORT - STT

Kahden japanilaispelaajan hankkiminen on avannut HJK:lle mahdollisuuksia bisneksen kasvattamiseen idässä.

Heti Atomu Tanakan hankinnan jälkeen HJK:n pelipaitoja ja liigacupin ottelulähetyksiä netissä alkoi käydä kaupaksi Japaniin. Tanakan jälkeen Klubiin saapui vielä Mike Havenaar.

HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti korostaa korostamasta päästyäänkin, että hankinnat on tehty urheilullisin perustein.

- En missään nimessä hyväksy sitä, jos joku ajattelee, että tässä on lähdetty kumppanuus ja markkinointi edellä, Riihilahti sanoo.

- Pelkkä pelipaitojen ja striimien myyminen Aasiaan ei ole se pihvi, vaan se, että meillä on hyvä pelaaja, joka pystyy auttamaan meitä. Ja me pystymme auttamaan heitä ottamaan urallaan seuraavan askeleen.

Kaupallisia hyötyjä Riihilahti ei kiistä, mutta Klubilla on muitakin syitä virittää verkkonsa Aasian-apajille.

- Euroopan markkinoilla meidän rahat eivät riitä. Afrikassa ja Etelä-Amerikassa olemme auttamattomasti jäljessä. Ei ole tarpeeksi isoja verkostoja ja resursseja siellä. Näimme, että Aasiassa on paljon sentyylisiä pelaajia, joista olisi meille hyötyä urheilullisesti, Riihilahti sanoo.

Englannintaidoton Tanaka pelaa ensimmäistä kertaa ulkomailla. Havenaarilla on jo painavia meriittejä Euroopasta.

- Hänellä oli taloudellisesti aivan eri mittakaavassa olevia vaihtoehtoja. Hän halusi urheilullisen vaihtoehdon, Riihilahti sanoo.

Tuoreimmat aiheesta

Veikkausliiga