Huippujengi pyörityksessä tv-festivaaleilla – kiinnostusta Intiassa saakka

Huippujengi (9)
Julkaistu 08.10.2015 14:50

Oona Ståhlström

oona.stahlstrom@mtv.fi

MTV:llä keväällä 2016 nähtävä Huippujengi herätti paljon keskustelua ja kiinnostussa Cannesissa vuosittain järjestettävässä MIPCOMissa.

Cannesin MIPCOM on televisio- ja viihdetuotantoalan suurin kansainvälinen myyntitapahtuma, jonne Rabbit Films vei uusimman tulokkaansa, MTV3-kanavalla keväällä alkavan Huippujengin.

Ohjelmassa kahdeksan julkisuudesta tunnettua henkilöä lähtee tavoittelemaan Etelä-Amerikassa sijaitsevan vuoren huippua.

Rabbit Filmsin Jukka Hildénin mukaan Huippujengi herätti kiinnostusta ympäri maailmaa.

Itsekin ohjelmassa mukana oleva Hildén uskoo, että kiipeilyaiheisen realityn vetovoima on sen aitoudessa.

– Kiinnostusta on Jenkeistä, Intiasta ja Euroopasta. Siinä on uusi kulma tuohon selviytymis- ja julkkishaaste-realityyn. Se on aidolla tavalla haastava. Olemme voineet jättää juonittelut pois, ja ohjelmassa nähdään vain totuus, Hildén kuvailee.

Hän uskoo, että erityistä mielenkiintoa ohjelman varsinaisten tapahtumien lisäksi herättävät kiipeilijöiden matkat omaan itseensä.

– Ohjelma valittiin Fresh TV around the worldiin yhtenä formaattina ja ohjelmana. Siihen valitaan vuosittain maailman kaksikymmentä kiinnostavinta ohjelmaa, Hildén kertoo iloisena.

Huippujengi MTV3-kanavalla keväällä 2016.