MTV:llä keväällä 2016 nähtävä Huippujengi herätti paljon keskustelua ja kiinnostussa Cannesissa vuosittain järjestettävässä MIPCOMissa.
Cannesin MIPCOM on televisio- ja viihdetuotantoalan suurin kansainvälinen myyntitapahtuma, jonne Rabbit Films vei uusimman tulokkaansa, MTV3-kanavalla keväällä alkavan Huippujengin.
Ohjelmassa kahdeksan julkisuudesta tunnettua henkilöä lähtee tavoittelemaan Etelä-Amerikassa sijaitsevan vuoren huippua.
Rabbit Filmsin Jukka Hildénin mukaan Huippujengi herätti kiinnostusta ympäri maailmaa.
Itsekin ohjelmassa mukana oleva Hildén uskoo, että kiipeilyaiheisen realityn vetovoima on sen aitoudessa.
– Kiinnostusta on Jenkeistä, Intiasta ja Euroopasta. Siinä on uusi kulma tuohon selviytymis- ja julkkishaaste-realityyn. Se on aidolla tavalla haastava. Olemme voineet jättää juonittelut pois, ja ohjelmassa nähdään vain totuus, Hildén kuvailee.
Hän uskoo, että erityistä mielenkiintoa ohjelman varsinaisten tapahtumien lisäksi herättävät kiipeilijöiden matkat omaan itseensä.
– Ohjelma valittiin Fresh TV around the worldiin yhtenä formaattina ja ohjelmana. Siihen valitaan vuosittain maailman kaksikymmentä kiinnostavinta ohjelmaa, Hildén kertoo iloisena.
Huippujengi MTV3-kanavalla keväällä 2016.