Suomalaisten valittamisesta osataan repiä myös huumoria.
Suomalaiset osaavat valittamisen taidon: huonoa palvelua ei siedetä, eikä palautetta hävetä antaa. Parasta on tietenkin, mikäli palautteen voi antaa kirjallisesti, nopeasti ja tietäen, että reaktioon todennäköisesti myös saa vastauksen julkisella päivityksellä. Facebookissa nämä kaikki piirteet toteutuvat.
Nyt Facebookissa kuvitteellisena hahmona esiintyvä ”asiakaspalvelija” kommentoi pyytämättä Facebookissa palautetta antaneille suosittujen kauppaketjujen ja yritysten puolesta.
Facebookista Asiakaspalvelu Suomi -nimellä löytyvä sivusto kokoaa alleen hauskimpia suomalaisten valituksia tunnettujen kauppaketjujen sivuille. Oletko jo törmännyt tähän ahkeraan palautteisiin yritysten puolesta vastaavaan kiireapulaiseen?
Asiakaspalvelijana esiintyvä Facebook-käyttäjä kommentoi suomalaisten asiakaspalautetta kohteliaasti, mutta ehdottomasti pilke silmäkulmassa.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Jos Facebook-upotus ei näy, katso se täältä.
Facebookin ”kuvitteellisella hahmolla” on yli 2 000 tykkääjää. Sivusto löytyy Facebookista nimellä Asiakaspalvelu Suomi.