Jenni Alexandrova keksi keinon, millä paljasti huijarin.
Radiojuontaja Jenni Alexandrova tekee monien julkkisten tavoin kaupallisia yhteistöitä sosiaalisessa mediassa. Yritykset lähestyvät somevaikuttajia yleensä sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa. Alexandrova kirjoittaa Instagram-tilillään, kuinka sai yhteydenoton erään luksusbrändin pr-managerilta liittyen yhteistyöhön.
Manageri oli kysellyt hintoja ja lupasi palata asiaan sopimuksen kanssa.
– Naurahdin. Miksi brändi, jonka liikevoitto pyörii pilvissä, ja jonka tuotteet maksavat tonneja, hyötyisi yhteistyöstä suomalaisen Jenni Who:n kanssa? Alexandrova kirjoittaa.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa tästä.
Sähköposti oli vaikuttanut aidolta, joten Alexandrova oli vastannut pr-managerin kysymyksiin ja kertonut kampanjan hinnan.
– Ja BOOM, hinta meni heittämällä läpi. Brändi lähettäisi minulle tuotteitaan ja maksaisi postauksista joka kuukausi vuoden ajan.
Epäilys kuitenkin heräsi Alexandrovan mielessä ja hän pyysi FaceTime-puhelua managerin kanssa, koska halusi keskustella asiasta vielä kasvokkain – kyseessä oli kuitenkin 150 000 euron yhteistyö.
– Kuten arvata saattaa, hänellä oli kiire. No eipä hätää, voisiko hän kuitenkin laittaa puhelinnumeronsa ja osoitteen, joita tarvitaan laskutusten yhteydessä. Halusin myös tietää keiden muiden kanssa he ovat tehneet yhteistöitä, jotta voisin kysellä kokemuksia. Siihen loppui managerin kiinnostus. Jännä.
Alexandrova kehottaa ihmisiä olemaan tarkkoja asioiden kanssa ja tarkistamaan Googlen kautta, onko kyseessä edes oikea henkilö.
– Tarkista sähköpostiosoite. Suuret firmat eivät lähetä postia Gmailista, Alexandrova kirjoittaa.
– Olisi ollut kiva nähdä mihin asiat olisivat edenneet. Missä vaiheessa minulta olisi pyydetty rahaa? Ehkä jotain pientä postikuluihin liittyen