Kannattava taloudenpito on haaste valtaosalle veikkausliigaseuroista. HJK on kuitenkin osoittanut, että kannattava liiketoiminta on mahdollista myös Suomessa.
Aki Riihilahti on tehnyt hyvää jälkeä HJK:n toimitusjohtajana. Riihilahti on onnistunut nostamaan seuran liikevaihdon kahdeksaan miljoonaan euroon, vaikka HJK ei ole onnistunut voittamaan Suomen mestaruutta kahteen vuoteen.
– Sä et voi budjetoida epävarman menestyksen tai epävarmojen pelaajamyyntien varaan. Pitää olla järkevä bisnestoimintamalli, Riihilahti sanoo.
HJK on viime aikoina panostanut oheisliiketoimintaan. Seuran sinivalkoiset värit näkyvätkin enemmän katukuvassa ja kaupoissa.
– Urheiluseurat ovat olleet pitkään omissa poteroissaan ja odottaneet, että ihmiset tulevat katsomaan pelejä. Näin ei kuitenkaan ole. Nykyään pitää tuottaa merkityksellistä toimintaa, Riihilahti toteaa.
Katso yllä olevalta Tulosruudun videolta, kuinka Riihilahti kertoo HJK:n taloudellisen menestyksen syyt.