Perheyrityksen pienen budjetin joulumainosta, jossa lapsi hoitaa töitä "isänsä jalanjäljissä", suitsutetaan vuoden ihanimmaksi.
Perheyrityksen pienen budjetin joulumainosta suitsutetaan netissä vuoden parhaaksi. Walesilainen Hafod Hardware -perheyritys käytti videomainokseensa alle 150 dollaria, kertoo Fox News.
Kaksivuotias "hoitaa" isänsä puotia
Yritys on rautakauppa. Mainoksessa kaksivuotias Arthur hoitaa isänsä Tom Jonesin puotia. Mainos kuvailee, miten Arthur herää, syö aamupalaa ja lähtee sitten "sorvin ääreen".
Arthur avaa kaupan ja lakaisee lattiat, paketoi asiakkaiden ostoksia joulupaperiin ja korjaa työkaluja. Lopussa lapsi palaa kotiin joulupuun kera ja muuttuu samalla aikuiseksi.
Mainos päättyy sanoihin "ole tänä jouluna lapsi".
Rahaa paloi lähinnä musiikkiin
Yritys on julkaissut joulumainoksia jo vuosia, mutta yksikään ei ole ollut yhtä suosittu. Rahaa paloi lähinnä lupaan käyttää mainoksessa versiota Alphaville-yhtyeen hittikappaleesta Forever young.
Kyseinen mainos. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.
Kaupan omistava Tom itse kehuu poikansa näyttelijäntaitoja, jotka on huomattu myös netissä.
– Hän oli niin hyvä. Aina sanotaan, ettei eläinten tai lasten kanssa pitäisi työskennellä, mutta pojan kanssa työskentely oli iloa. Halkean ylpeydestä, Tom kuvailee.
Jopa Alphaville huomioi
Mainosvideota on katsottu jo yli puoli miljoonaa kertaa. Vertailun vuoksi: yrityksen aiemmilla julkaisuilla on muutamia kymmeniä tykkäyksiä.
– Ihmiset ovat tulleet liikkeeseemme kertomaan, miten rakastavat mainosta. Se on todella, todella ihanaa.
Jopa Alphaville-yhtye huomio mainoksen sosiaalisessa mediassa.
– 37 vuotta sen jälkeen, kun kolme viatonta poikaa pienessä kylässä kirjoitti pienen biisin, jolla ei ollut paljon muuta tarkoitusta kuin suuri intohimo, joku toisessa pienessä kylässä sai mahtavan idean käyttää juuri tätä pikku laulua tässä pienessä jouluklipissään. Ja me rakastamme sitä, yhtye sanaili.
Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.
"Yrittäkää shoppailla pienissä, itsenäisissä yrityksissä"
Hafod Hardware avautui jo vuonna 1895. Tom itse on työskennellyt siellä kymmenen vuotta.
Mainoksella on myös syvempi viesti; se haluaa kehottaa ihmisiä pienten yksityisyrittäjien kauppoihin.
– Ymmärrän, että joulu voi olla kallista aikaa kaikille ja ihmisten pitää säästää siinä, missä voivat, mutta jos teillä vain on varaa, yrittäkää shoppailla pienissä, itsenäisissä yrityksissä ja tukea meitä. Se voi tehdä suuren muutoksen asioihin, Tom kuvailee.
Aiemmin Peloton-kuntobrändin joulumainos sai kansan huolestumaan: naisen "elämänmuutoksesta" kertovaa pätkää pidettiin koskettavan sijaan lähinnä pelottavana.
LUE MYÖS: Mies ei pääse jouluksi kotiin – vaimo sai hänet mukaan joulukorttikuvaan upealla tavalla: "Vaikka olemme kaukana toisistamme, olemme silti yhdessä"
Lue lisää lifestyle-aiheista!
Lähteet: Foxnews.com, BBC.com, Walesonline.co.uk, Facebook.com