Washington D.C. sai asukkaidensa vihat päälleen julkaistuaan mainoksen, jossa matkalaisia kehotettiin seisomaan liukuportaissa "väärin".
Washington D.C. sai asukkaidensa vihat päälleen uuden turismikampanjansa vuoksi. Kaupunki julkaisi mainoksen, jossa kehottaa asukkaitaan käyttäytymään "turistin tavoin" ja seisomaan liukuportaissa "väärin" – siis vasemmassa reunassa, kertoo NBC.
Perinteisesti tapana on ollut, että paikallaan olijat seisovat oikeassa reunassa, jolloin kiireisemmät pääsevät vasemmalta ohi.
"Pysy vasemmalla, pysy rentona"
Mainoksessa mies juttelee ystävänsä kanssa ja seisoskelee liukuportaiden vasemmassa reunassa.
Kiireinen, ärtynyt mies yrittää päästä ohi, mutta ei onnistu.
Mainos kuvailee vasemmalla seisovaa "niin rennoksi", että hänen ajan- ja paikantajunsa on kadonnut. Se kehottaa kaikkia ryhtymään vasemmalla seisoskelijoiksi ja välttämään takana kiukkuisena puuskuttavan miehen asennetta.
– Pysy vasemmalla, pysy rentona, pysy paikallisena, mainos julistaa.
Kyseinen mainos. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.
"Tämän on pakko olla vitsi"
Washingtonin metroja oikeasti käyttävät kansalaiset eivät vasemmalla seisoskelusta rentoutuneet – päin vastoin. Moni huomautti, että yksikin lorvailija voi myöhästyttää aamun työmatkaa.
– Ei kiitos. Itse en mieluummin myöhästyisi junastani ja sitten seisoskelisi laiturilla peukaloitani pyöritellen seitsemän minuutin ajan. Sitten en ehdi vaihtaa junaa, ja odotan taas 5–7 minuuttia. Ja niin olenkin tuhlannut 12–14 minuuttia odottaen metroa, ja vain siksi, että sinä tukit portaat, nimimerkki anonymousprincess toteaa Redditissä.
– Minun täytyy ehtiä bussiin ja seuraava menee vasta vartin päästä. Siirry, myös Nathaniel Lovin kirjoittaa Twitterissä.
– Tämän on pakko olla vitsi. Todella töykeää. Ei tämä ole mikään Disney World, tämä on kaupunki, jossa ihmisillä on paikkoja, joihin heidän täytyy päästä, Rebecca suomii.
– Miksi tekisitte tämän? Sangeeta ihmettelee.
"Kukaan ei pitänyt tästä". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.
Tarkoituksena oli "vitsailla"
Mainoksesta vastaavan Destination DC:n toimitusjohtaja Elliott Ferguson toteaa, että mainoksen oli tarkoitus vain vitsailla aiheella, joka ärsyttää toisinaan kaikkia.
– Yleensä ne, jotka eivät tunne (liukuporras)etikettiä, ovat ihmisiä, jotka eivät tunne Washingtonia alueena. Joten halusimme vain pitää vähän hauskaa, hän kommentoi.
LUE MYÖS: Mies osti joulumainoksessa superhoikalle vaimolleen kuntopyörän, jotta tämä voisi "muuttaa elämänsä" – netissä täystyrmäys: "30 sekunnin matka hyvinvointihelvettiin"
Lue lisää lifestyle-artikkeleita!
Lähteet: NBCwashington.com, Reddit.com, Twitter.com