Ferrari on joutunut pienentämään tämänvuotisen F1-autonsa bensatankkia jarrutusenergiaa kierrättävän KERS-laitteen takia. Asiasta kerrotaan F1-sarjan virallisilla nettisivuilla.
- KERS-järjestelmän suuret akut on pakattu hiilikuitulaatikkoon, joka sijaitsee F60-auton rungon alapuolisessa ontelossa. Sen sijainti tarkoittaa merkittävästi pienempää bensatankkia kuin mitä olisi muuten mahdollista, F1:n viralliset nettisivut kertoivat Ferrari-autosta.
Kun KERS-laatikko sijaitsee rungon alla, on bensatankki pitänyt sijoittaa korkeammalle.
- Polttoaine sijaitsee korkeammalla rungon sisällä, nostaen näin painopistettä, F1.comissa kerrotaan.
Kimi Räikkösen autossa riitti KERS-ongelmia Malesiassa sekä perjantain harjoituksissa että sunnuntain kisassa.
Katso MTV3 Katsomosta Räikkösen KERS-rikko perjantain harjoituksissa:
Sumo video id
(MTV3)