MTV3:n F1-toimitus listaa tällä kaudella jokaisen GP:n onnistumiset ja epäonnistumiset. Nyt vuorossa ovat Kiinan GP:n topit ja flopit.
1. Nico Rosberg
Täydellinen suoritus Nicolta: paalupaikalta ylivoimaiseen voittoon. Tämä oli hienoin mahdollinen tapa nousta F1-voittajien kastiin, johon hän ylsi joukon 103. jäsenenä.
2. Mercedeksen kehitystyö
Vaikutti siltä, että Mercedes oli ainoa talli, joka oikeasti onnistui kehittämään autoaan eteenpäin Malesian ja Kiinan GP:n välisen tauon aikana.
3. Pirellin renkaat
Pirelli näyttää onnistuneen todella hyvin tämänvuotisten F1-renkaidensa kanssa. Kun niiden suorituskyky loppuu, niin se loppuu sitten ihan saman tien, mikä tarkoittaa erittäin mielenkiintoisia viimeisiä kierroksia koko kauden ajaksi.
4. Kolme eri voittajaa
Kolme eri voittajaa kolmessa tämän kauden kisassa. Ja jos mukaan lasketaan viime kauden kolme viimeistä osakilpailua, niin F1:ssä on ollut kuusi eri voittajaa kuudessa viimeisimmässä kisassa. Yhdeksän eri voittajaa peräkkäisissä kisoissa on F1-historian ennätys, johon ei sentään taideta yltää, mutta voittajasarakkeeseen saatetaan ihan hyvin lisätä tällä kaudella vielä Vettel, Hamilton, Räikkönen, Webber, Schumacher ja jopa Perez, jos Sauberin vauhti jatkuu näin vahvana.
5. Jenson Button
Button ajoi vahvan kisan lähtien startista, jossa hän ohitti Räikkösen. Ilman varikkopysähdyksen viivästystä Buttonilla olisi voinut olla jonkinlainen mahdollisuus yrittää Rosbergin haastamista voittotaistossa, mutta tuskin hän olisi voittoon asti yltänyt ilman viivästystäkään.
1. Toro Rosso
Toro Rosson kehitystyö meni aivan metsään ja edelliskisan hyvä vauhti katosi tyystin. Jean-Eric Vergne vaihtoi aika-ajon jälkeen vanhat osat takaisin autoonsa. Vauhti kyllä palautui tämän ratkaisun myötä, sillä Vergne teki kisan toiseksi nopeimman kierrosajan, mutta sijoituksen suhteen se ei enää paljon auttanut, vaan talli jäi sijoille 16. ja 17.
2. Lotus
Alkaisi olla jo aika saada kunnon tulos näin nopealla autolla.
3. Kovalaisen tuskainen alkukausi
Heikki Kovalaisen alkukausi on ollut todella hankala. Caterhamin piti nousta keskikastiin, mutta Kiinan GP toi uran huonoimman sijaluvun. Kuljettajien MM-tilanteessa Kovalainen on 22. sijalla takanaan vain HRT-kuskit.
4. Sebastian Vettel
Vetteliä ei yleensä floppilistalla näy, mutta nyt hänellä oli sen verran heikompi viikonloppu, että tallikaveri Mark Webber oli edellä sekä aika-ajossa että kisassa. Vettelin suurin epäonnistuminen tapahtui aika-ajossa, jossa hän karsiutui päätösosiolta. Kisan starttikin oli huono, kun hän putosi 15:nneksi. Sitten Vettel nousi kyllä hienosti toiseksi, mutta sekin nousu valui lopulta osin hukkaan, kun sijoitus putosi viimeisillä kierroksilla viidenneksi.
5. Red Bullin pakoputkisekoilu
Vettelin vaisuus johtui pitkälti Red Bullin ongelmista autonsa kanssa, joten floppilistan viimeinen sija menee Red Bullin pakoputkisekoilulle. Talli teki erikoisen ratkaisun ajattamalla Vetteliä vanhanmallisilla pakoputkilla ja Webberiä uudenmallisilla. Kyseessä ei ole mikään pieni eroavaisuus autojen välillä, vaan varsin perustavanlaatuinen ero. Red Bull ei voi kehittää kahta näin erilaista autoa kauden aikana, koska silloin kehitysresurssit jakautuisivat kahtia, vaan tallin on pian valittava jompikumpi nykyisistä pakoputkiratkaisuista.