Alfa Romeon suomalaiskuski Kimi Räikkönen aiheutti toimillaan suunniteltua aikaisemman varikkostopin F1-kauden avanneessa Australian GP:ssä.
Räikkönen kaartoi varikolle jo kisan 13. kierroksella. Hän sai tätä ennen infoa tiimiradiossa kisainsinööriltään Julien Simon-Chautemps'lta.
– Varikkokäynnistä tulee hieman pidempi, sillä joudumme tarkistamaan auton peräpäästä vasemmalta, ettei siellä ole mitään jumissa, insinööri totesi F1-sarjan julkaiseman tiimiradiokosteen mukaan.
LUE MYÖS: "He maksavat kalliisti Kimi Räikkösen lähdöstä" – Ferrarin ongelmat puhututtavat Italiassa
Varikkostopin jälkeen Räikkönen sai pienimuotoisen koulutuksen.
– Kimi, onnistuimme irrottamaan visiirikalvon vasemmasta jarrukanavasta. Ja vielä tiedoksi, se viisikalvo oli sinun, joten ole varovainen, kun poistat niitä. Jätä ne ohjaamoon, Simon-Chautemps sanoi.
Räikkönen ajoi loppukisan ongelmitta ja tuli ruutulipulle kahdeksantena.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.