Renault-kuski Heikki Kovalainen kertoi, että hänen kisataktiikkansa oli Kanadassa laadittu sen varaan, että radalla nähtäisiin turva-auto.
Kovalainen lähti matkaan viimeisestä lähtöruudusta ja ajoi neljänneksi.
- Autossa oli nopeutta, joten ajattelimme, että pääsisin nopeasti nousemaan hänniltä sijalle 14 tai 15, mutta sen jälkeen on aina vaikea ohittaa, joten turva-auto toimi edukseni, Kovalainen myönsi BBC:lle kirjoittamassaan kolumnissa.
- Itse asiassa laadimme taktiikkamme toivoen, että turva-autoa tarvittaisiin, Kovalainen kertoi.
Koska pehmeämpi rengasseos ei toiminut Kanadassa yhtä hyvin kuin kovempi, mutta säännöt määräävät käyttämään molempia seoksia, niin Kovalainen teki varikkokäyntinsä 27. ja 44. kierroksilla ajaen näin kisan keskivaiheilla vain mahdollisimman lyhyen aikaa pehmeämmällä seoksella.
Kovalainen onnistui hyvällä suorituksellaan hiljentämään kriitikkoja, jotka olivat sunnuntain kisan alla jo tarjoamassa hänelle potkuja.
- Lehdistössä on kirjoitettu paljon tekemistäni virheistä, liian monista ulosajoista sekä siitä, että paineet ehkä vaikuttaisivat minuun, mutta olin aina varsin luottavainen sen suhteen, että pystyisin parantamaan sijoitustani, Kovalainen totesi aiheesta.
(MTV3)