Yli puolet suomalaisista on sitä mieltä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä.
Tämä käy ilmi Valittujen Palojen ja brittiläisen Wyman & Dillon -tutkimuslaitoksen suomalaisten arvoja ja asenteita mitanneesta kyselystä.
Haastatelluista 54 prosenttia oli täysin samaa mieltä tai melko samaa mieltä väittämästä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä. Naisista peräti 70 prosenttia oli tätä mieltä ja miehistä 35 prosenttia.
Erityisesti lapsiperheissä asuvat vastaajat kokevat tiedotusvälineissä ja mainonnassa esiintyvän seksin häiritseväksi.
Viime vuodenvaihteessa tehtyyn kyselyyn vastasi Suomessa vajaat 1 900 henkilöä. Tutkimuksen virhemarginaali on enintään 2,2 prosenttiyksikköä molempiin suuntiin.