Lentoyhtiön varausjärjestelmä vaati tähtitieteellistä summaa lisäjalkatilasta – somessa riemastuttiin koomikon somejulkaisusta: "Ostitko koko lentokoneen?"

2:27img
Seitsemän tunnin lento ei-minnekään myytiin loppuun 10 minuutissa!
Julkaistu 30.04.2021 19:50
Toimittajan kuva

Outi Jaatinen

outi.jaatinen@mtv.fi

Lentoyhtiön varausjärjestelmä veloitti lisäjalkatilasta suorastaan tähtitieteellisen suuren summan, kertoo Fox News.

Australialainen koomikko Dave O’Neil oli aikeissa matkata Qantas-lentoyhtiön koneella Melbournesta Perthiin. Hän halusi ylimääräistä jalkatilaa lennolle ja oli valmis maksamaan sen vuoksi istumapaikastaan ekstraa.

Summa, jonka palvelu pyysi häneltä tästä lisämukavuudesta, oli kuitenkin satoja miljoonia: 987,999,999.00 dollaria, eli noin 634 987 599,36 euroa.    

Dave julkaisi kuvan pyydetystä summasta Twitterissä ja kirjoitti oheen Qantas-yhtiölle osoitetun viestin:

– Hei @Qantas, olisin vain halunnut lisää jalkatilaa Perthin lennolleni ja mielelläni maksaisin siitä, mutta tämä summa tuntuu hiukkasen suurelta…

Jos tviitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

Lue myös: Nainen halusi välttää matkatavaramaksun lentokentällä – teeskenteli olevansa raskaana: "Tunsin olevani kunnon pahis!"

Tilanne huvitti muitakin

Daven päivitys herätti hilpeyttä. 

– Ostitko koko lentokoneen? nauroi joku.

– Hyvänen aika sentään, Dave! Pakkohan heidän on jollain yrittää saada tuloja tämän koronakurimuksen keskellä, vitsaili eräs.

– Koronavero, hekotteli kolmas.

– Odotapas lisämatkatavaroista tulevaa maksua, kommentoi neljäs vitsiniekka.

Lue myös: Tyhjä keskipenkki lentokoneessa voisi olla todellisuutta koronan jälkeisessä matkailussa: "Altistumisen kannalta kauempana on aina parempi"

Syynä virhe varausjärjestelmässä

Myöhemmin selvisi, että huikea lisäsumman syynä oli varausjärjestelmässä ilmennyt virhe. Daven mukaan lisäveloitus pysyi lentoyhtiön varaussovelluksessa viikonlopun yli.

Fox Newsin tietojen mukaan Davelta veloitettiin lopulta oikea summa jalkatilasta. Lentoyhtiö ryhtyi selvittämään, mistä moinen virhe mahtoi johtua. 

Asiaa kommentoinut Qantasin edustaja tuntui hänkin olleen huvittunut tapauksesta:

– Tiedämme asiakkaiden todella arvostavan ylimääräistä jalkatilaa, mutta olihan tuo summa tosiaan hiukkasen liian suuri, hän sanoi.

Lue myös: Nik ikävöi lentokoneruokaa niin paljon, että valmistaa sitä nyt itse kotonaan: "Se oli ainoa paikka, missä söin aterian kokonaisuudessaan"

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!

Lähde: Fox News

Tuoreimmat aiheesta

Lentäminen