Tampereelle tuleva raitiovaunu on kirvoittanut MTV Uutisten lukijoilta kommentteja puolesta ja vastaan – enemmän tosin vastaan:
– Huh, tuommoiseen tuppukylään! Ja kenen rahoilla, kirjoittaa lukija.
– Sillä rahalla olisi kannattanut rakentaa Tampereelle vaikka oma lentokenttä mieluummin.
Puolustajiakin löytyi:
– Tampere pääsee nykyaikaan.
– Hiljainen ja nopea, eikä juuri kärsi ruuhkista, tai huonosta säästä bussien tavoin.
Ratikka sai myös nimiehdotuksen:
– Ehkä tamperelaisen ratikan nimeksi tulee "Josse" (jos se tulee), "Nyssen" kaveriksi ja kilpailijaksi, kirjoitti lukija.
Valtuusto irrotteli maratonkeskustelussaan
Kaupunginvaltuuston värikkääseen ratikkakeskusteluun osallistunut Timo Vuohensola (kesk.) avasi puolestaan Radio Novan aamussa valtuuston kuusituntisen keskustelun taustoja. Keskustelu poukkoili sangen lennokkaasti väillä aiheen ulkopuolellekin, muun muassa mustista aukoista ja yläasteen matikannumeroista puhuttiin myös.
Aamulehden mukaan Vuohensola sanoi vain työttömien hyötyvän ratikasta.
– Tampereelle muuttaa vain työttömiä. Jos ratikka tulee, täällä vaan työttömät ajelee ratikalla tylsyyttään, Vuohensilta sanoi maratonkeskustelussa, joka jatkui myöhään iltaan.
Radio Novan haastattelussa Vuohensilta tarkensi sanomisiaan.
– En sanonut "tylsyyttään". En tosin muista sanatarkasti mitä olen sanonut, en kirjoita puheitani.
Vuohensilta sanoi lausuntonsa perustuvan siihen, että Tampereelle muuttaa lähinnä työttömiä.
– Ratikka ei liity työttömyyteeen mitenkään, mutta Tampereelle muuttaa vuosittain noin 2 500 ihmistä ja heistä suurin osa on työttömiä. Täällä on siis jo valmiiksi paljon työttömiä.
Vuohensola sanoi myös epäilevänsä, ettei raitiovaunu työllistä niin laajasti kuin on annettu ymmärtää, eikä ole liikuntarajoitteisille niin kätevä kuin on annettu ymmärtää. Hänen mukaansa ratikkapysäkeille saattaa joutua rullaamaan satoja metrejä.
– Ratikkareitillä saattaa myös joutua vaihtamaan kerran tai kaksi, kun saman reitin pääsee bussilla suoraan ovelta ovelle, Vuohensola sanoi Novassa.