McLaren-tallin johto seuraa suurella ilolla Red Bullin vahvaa loppukautta.
MAINOS
Brasilian F1-viikonloppu
C Morella!Perjantai: Harjoitukset klo 13.55 ja 17.55
Lauantai: Harjoitukset klo 14.55, aika-ajo klo 17.55
Sunnuntai: Brasilian GP klo 17.55, ennakkotunnelmat klo 17.00!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Tilaa C More ja aloita katselu vaikka heti.
Red Bull käyttää Renault'n voimanlähteitä, joihin McLaren vaihtaa ensi kaudella. Tallin kuljettaja Fernando Alonso on ylistänyt useaan otteeseen, että McLarenilla on sarjan paras auton runko, mutta Hondan moottorin takia ei voi pärjätä.
Myös urheilujohtaja Eric Boullier on pitänyt McLarenin rakentamaa runkoa vahvana, ja nyt Red Bull antaa näytteitä siitä, että Renault-voimanlähteeseen yhdistetyllä autolla voi menestyä. Max Verstappen voitti Red Bullilla sekä Malesiassa että Meksikossa.
Voitoista huolimatta Renault'n voimanlähteen ongelmana on ollut luotettavuus, Verstappenin voittamassa Meksikon kisassa Renault-myllyjä paukahteli useampaan otteeseen.
– Luotettavuuden korjaaminen on haaste, mutta se on aina helpompaa kuin suorituskyvyn löytäminen. Haluaisin vain nostaa esiin että Malesiassa ja Meksikossa oli kyse kunnon voittoon karkaamisista. Renault'n moottori on voittanut edellisistä neljästä kisasta kaksi erittäin selvällä ja puhtaalla suorituksella. Eli huolta ei ole, Boullier sanoi motorsport.comille.
Red Bullin vahva meno hankaloittaa luonnollisesti myös McLarenin elämää, kun talli koettaa palata menestykseen ensi kaudella.
– He ovat astuneet toden teolla esiin viime kisoissa ja se on hyvä mittatikku McLarenille nyt. Eli, me tiedämme kenet pitää voittaa ensi kaudella ja se on siinä, Boullier sanoo.
Renault on ottanut Yhdysvaltain GP:stä lähtien osan kuljettajien autoon uudistetun moottoriversion, jossa on kehitysosia ensi kautta silmällä pitäen.
– Me tiedämme nyt, että päivitys toimii, siitä ei ole epäilystäkään, mutta kyse on päivityksestä, jossa on vain osa niistä osista, joita haluamme tuoda talven aikana ja päähuomiomme on nyt vuodessa 2018, Renault'n johtaja Cyril Abiteboul sanoo.
Abiteboulin mukaan Renault'n pitää keksiä lääkkeet etenkin, siihen, miten voimanlähteestä saadaan enemmän irti aika-ajossa.