Formula ykkösten rengastoimittajan Bridgestonen moottoriurheilurenkaiden kehitysjohtaja Hirohide Hamashima kertoo McLaren- ja Ferrari-autojen käyttävän renkaitaan varsin eri tavalla.
McLarenin MP4-23-auto laittaa renkaansa kovemmalle kuin Ferrarin F2008, mistä johtuen McLaren saa renkaansa lämpötilan nousemaan nopeammin ja korkeammalle kuin Ferrari.
- Ferrari saattaa olla hyvin hellä renkailleen, kun taas McLarenin on aggressiivinen renkailleen, Hamashima arvioi Autosport.comin mukaan
Hamashiman mukaan McLarenin ylivoima kahden viikon takaisessa Saksan GP:ssä johtui odotettua alhaisemmasta ilman lämpötilasta, minkä ansiosta renkaat toimivat paremmin McLaren-autossa.
- Jos olisi ollut kuuma, niin silloin McLaren olisi ehkä kohdannut renkaidensa ylikuumenemista - ja Ferrari olisi saanut renkaansa oikeaan kuntoon, Hamashima totesi.
(MTV3)
Lue myös: