Mercedes-tallin ratatoimintojen johtaja Andrew Shovlin paljasti, että Valtteri Bottas menetti viisi prosenttia autonsa downforcesta avauskierroksen kolaroinnissa Ranskan GP:ssä.
MAINOS
F1-kisaputki jatkuu C Morella –
seuraavaksi Itävalta!Perjantai: Harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Itävallan GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Bottas lähti kisaan toisesta ruudusta, mutta putosi viimeiseksi, kun Ferrarin Sebastian Vettel ajoi Bottaksen perään rikkoen Mercedeksestä vasemman takarenkaan. Bottas joutui nilkuttamaan kokonaisen kierroksen puhjenneella renkaalla ja se vaurioitti auton pohjaa.
Bottaksen kokemat ongelmat eivät kuitenkaan olleet yksinkertaisimmasta päästä.
- Pohjalevyn vauriot eivät johtuneet pelkästään irronneista osista, vaan osista, jotka olivat pohjassa kiinni, mutta heiluivat. Valtterin suurin ongelma oli se, että kuinka vaikeasti ennustettavissa menetys kierrosajoissa oli. Joillain kierroksilla tilanne oli hyvä, mutta joissain kohdissa se yllätti täysin Valtterin, Shovlin kertoi.
Suomalaiskuski teki parhaansa joukon hänniltä ja nousi seitsemänneksi. Sijoitus olisi voinut olla pykälää parempi, jos Mercedes ei olisi mokannut hänen toista varikkopysähdystään.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.