Mercedeksen menestys F1-sarjassa on moninkymmenkertaistanut tallin markkinointiarvon, paljastaa tallipomo Toto Wolff.
Mercedes on voittanut kuusi viimeistä valmistajien maailmanmestaruutta viisi kuljettajien MM-titteliä napanneen Lewis Hamiltonin johdolla.
LUE MYÖS: Eikö Valtteri Bottas saa voittaa? Mercedes-pomo Toto Wolffilta hämmentävä kommentti F1-kaudesta
Tämä dominointi on luonnollisesti nostanut myös Mercedes-tallin arvoa. Wolff oli hiljattain tutkinut hieman lukuja johtamansa tiimin markkinointiarvosta ja sen herättämästä kiinnostuksesta. Hän kertoi niistä Sky Sportsille.
– Vuonna 2012 markkinointiarvomme oli, usko tai älä, noin 60-70 miljoonaa dollaria (55-65 miljoona euroa). Nykyään se on 4,5 miljardia dollaria, mikä on avannut paljon potentiaalia, Wolff kommentoi.
Markkinointiarvo on siis kasvanut noin 70-kertaiseksi kahdeksassa vuodessa.
– Mercedes nähdään nykyään urheilullisena autona. Näin ei ollut kymmenen vuotta sitten. Onhan katuautoissa särmää. Meistä on tullut siisti brändi.
Wolff on varma, että F1-talli on tehnyt osansa brändin imagomuutoksessa.
– Kaikessa markkinoinnissa on tarkoituksena herättää tunteita. Me teemme sitä, Wolff summaa.
Lähde: gpfans.com