Mercedes-tallin arvio Kanadan GP:n toisten harjoitusten vesisateesta osoittautui pahasti aliarvioiduksi.
Iltapäivän treenien alussa annettu ennuste piti ajallisesti paikkansa, kun vesi sade alkoi 35 minuutin ajon jälkeen. Tallit olivat sitä ennen kiirehtineet radalle superpehmeillä renkailla, joilla Mercedeksen Lewis Hamilton teki pohja-ajan 0,3 sekunnin erolla Ferrarin Sebastian Vetteliin ja Kimi Räikköseen.
Sateen alettua useimmat autot vetäytyivät nopeasti varikolle, mutta Hamilton saapui tallikaverinsa Nico Rosbergin kanssa radalle välikelin renkailla. Radan pinta kuitenkin lainehti hetken päästä vettä ja Hamilton liukui pyörät lukossa rengasvalliin.
Mercedeksellä oli harjoitusten jälkeen selitettävää. Miksi Hamilton oli radalla välikelin renkailla?
– Tulimme märälle radalle tekemään harjoituslähtöjä ja keräämään dataa. Olosuhteet huonontuivat merkittävästi, kun tulimme ulos, mikä aiheutti Lewisin vesiliirron kymppimutkassa. Olosuhteet jatkoivat huonontumistaan, joten päivän ajot loppuivat siihen, Mercedes tiedotti Twitterissä.
Moottoriurheilujohtaja Toto Wolff tarkensi kokeilun syytä.
– Halusimme tehdä kytkimen kalibrointia ja näin se päättyi. Etusiipi on mennyttä, muttei toivottavasti muuta, Wolff toivoi.
Tallin tekninen johtaja Paddy Lowe päivitti auton kunnon ajopäivän jälkeen. Itse törmäyksestä ei tullut etusiiven lisäksi muuta vahinkoa, mutta autoa nostanut siirtokuormaaja pahensi tilannetta.
– Jotain pientä vauriota peräpäähän, mikä tuli nosturin kohtelusta, muttei mitään vakavaa, Lowe kommentoi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.