Uusi kaupallinen yhteistyösopimus saattaa viedä jalkapallon suurimman seurajoukkuekilpailun finaalin Pohjois-Amerikkaan. Ajatus ei tuoreeltaan miellyttänyt MTV Urheilun asiantuntijoita Mestarien liiga -studiossa.
Uefa ja Euroopan seurajoukkueiden järjestö ECA neuvottelevat parhaillaan ison veden takana Mestarien liigan markkinointioikeuksista kaudesta 2027 eteenpäin.
Neuvottelujen sikäläinen osapuoli, urheilumarkkinoinnilla ja promootiolla valta-asemansa luonut Relevant Sports tahtoo hivuttaa Mestarien liigan loppuottelun Yhdysvaltoihin.
Jos sopimus syntyy, se merkitsee Uefan ja eurooppalaisen TEAM Marketing -markkinointitoimiston kolmen vuosikymmenen yhteistyön päättymistä.
TEAM vastasi aikanaan muun muassa kilpailun maineikkaasta tunnuksesta ja tutuksi tulleesta tähdellä kuvioidusta pelipallosta.
Independent-lehden tietojen mukaan yhteistyön mahdollinen päättyminen uhkaisi kaikkiaan 170 ihmisen työpaikkoja.
Uefa ja ECA neuvottelevat amerikkalaisten kanssa sopimuksesta vuosille 2027-2033.
Artikkelin videolla: Mika Nurmela kolasi suoralta kädeltä Uefan USA-suunnitelmat – Mika Väyrynenkään ei innostunut