Aikaansa voi kuluttaa näinkin: eräs mies esitti Target-kauppaketjun asiakaspalvelijaa ja vastasi vihaisiin palautteisiin hulvattomalla tavalla.
Kun Target-kauppaketju ilmoitti, että se ottaa käyttöön uuden sukupuolineutraalin politiikan, ja lakkaa erottelemasta leluja ja muita tuotteita tyttöjen ja poikien tavaroiksi, hyökkäsivät vihaiset vanhemmat antamaan kiukkuista palautetta kauppaketjun Facebook-sivuille.
Mike Melgaard -niminen mies ehti 16 tunnin ajan esittää hillittömän suorasuokaista asiakaspalvelijaa ennen kuin hänen keksitty Targetin logoa profiilikuvana käyttänyt Ask ForHelp -tilinsä poistettiin. Melgaard ehti vastata noin 50 kommenttiin. Mies tallensi parhaat palat kuvina henkilökohtaiselle Facebook-tililleen jäätyään kiinni.
"Target ei siis enää erottele sukupuolta kylteissään... Älkää viitsikö, hitto vie!" kirjoitti eräs Cindy-niminen nainen.
"Cindy, odotapa, kun yrität päätellä, mihin vessaan astella sisälle! Se on kuin jännittävä peli venäläistä rulettia!" Melgaard vastasi asiakaspalvelijan roolissaan.
"Tiedän, että tämä merkitsee hyvin vähän Targetille, mutta olen kyllästynyt kaikkeen tähän poliittiseen korrektiuteen... tämän viimeisimmän opasteisiin liittyvän liikkeen jälkeen, teen parhaani, etten kävisi ostoksilla liikkeissänne... Olen jo lakannut käymästä ostoksilla Walmartissa.. On muitakin kauppoja, joissa käydä" kirjoitti puolestaan turhautunut Gary.
"Oikeastaan Gary, olet väärässä. Se ei merkitse meille MITÄÄN, että sinusta tuntuu tältä. Mahtavaa päivää!"
"Nykyään on siis väärin olla poika tai tyttö... Pitää olla neutraali. En ole koskaan kuullut lääkärin sanovan "Onneksi olkoon, se on neutraali". Olette aina olleet lempiliikkeeni, mutta ette enää. Kilpailijanne saavat kaikki rahani tästä eteenpäin. Hyvä, Target! Olen täysin pettynyt!" kirjoitti vihainen Kelly.
Ask ForHelp -tili vastasi: "Me Targetissa olemme pahoillamme, että sinusta tuntuu tältä, Kelly. Toivottavasti sinun ei koskaan tarvitse kokea sitä masentavaa tunnetta, että synnyttäisit "neutraalin."
Katso Melgaardin parhaat palat:
Täysillä Targetin päätöstä tukeva Melgaard kertoi Adweek.com-sivustolle päättäneensä piristää tylsää sunnuntai-iltaansa surffaillessaan Facebookissa ja huomatessaan Targetin uutisen. Kyse oli kuitenkin vain hauskanpidosta, ei Targetin puolustamisesta.
– Rehellisesti sanottuna, se oli kuin olisi iskenyt komedian kultasuoneen. Kaikki nämä ihmiset antoivat minulle ammukset mahtavaan vastaukseen, mies hehkuttaa.
Melgaardin vitsailu jakoi Targetin asiakkaiden kesken mielipiteet kahtia. Osa piti miehen touhua lapsellisena, mutta miehelle on satanut myös paljon positiivista palautetta tempauksesta. Moitteettomasta asiakaspalvelustaan ylpeä Target ei kuitenkaan ollut ilahtunut miehen toimista.
– Selvästikään tämä mies ei puhunut Targetin puolesta, kauppaketju tiedotti.
Melgaardin "trollauksesta" ovat uutisoineet jo useat mediat, muiden muassa Time ja Business Insider.
Lähde: Adweek