Nico Rosberg kärsi polttoaineen käymisestä vähiin Belgian GP:n loppukierroksilla, vaikka kisan aikana koettiin turva-autojakso, joka normaalia hitaamman vauhdin takia yleensä johtaa polttoaineen säästymiseen.
Mercedeksen tallipäällikkö Ross Brawn kuitenkin selitti kisan jälkeen, ettei polttoaineen säästäminen turva-autotilanteessa kannata nykyään.
- Nico ajoi kahden pysähdyksen taktiikalla, ja vaikka renkaiden suorituskyvyn suhteen oltiin välillä aika rajoilla, ajoi hän erinomaisen kisan sijoittuen kuudenneksi. Loppua kohden me käskimme häntä säästämään polttoainetta. Vaikka meillä oli turva-autojakso, ei sitä nykysäännöillä käytetä bensan säästämiseen, koska kaikki säästynyt polttoaine on vain lisäpainoa, jota kannetaan mukana loppukisan ajan, ja siinä vaiheessa hänen polttoaineen kulutuksensa oli tavoitteen mukaista, Brawn kertoi.
Brawnin mukaan polttoaineen säästäminen ei kuitenkaan maksanut Rosbergille niin merkittävästi aikaa, että olisi aiheuttanut tallikaveri Michael Schumacherin loppukierroksilla tekemän ohituksen.
- Ratkaiseva tekijä oli se, että Michael ajoi lopussa pehmeillä renkailla, kun taas Nico oli keskikovilla renkailla, jotka olivat noin sekunnin per kierros hitaampia, Brawn selitti Schumin ohitukseen vaikuttaneen tekijän.
Rosberg nousi mahtavan ensimmäisen kierroksen ansiosta hetkeksi kisan kärkeen.
- Oli jälleen mukava muistaa, miltä tuntuu olla kärjessä, Brawn kiitteli Nicon alkua.
Rosberg nousee startissa kärkeen, katso video Katsomo.fistä:
Sumo video id