Volkswagenin tallipäällikkö Jost Capito antoi risuja Sardinian MM-rallin kisajärjestäjille.
Kilpailussa ajettiin kaksi äärimmäisen pitkää päivää. Perjantaina ja lauantaina kärkikuskien päivä alkoi kuuden aikoihin aamulla ja päättyi illalla vasta yhdeksän jälkeen. Lauantain etappi oli pisin MM-ralleissa 12 vuoteen, kun yhdeksälle erikoiskokeelle kertyi yhteismittaa 212 kilometriä.
Kuljettajien urakasta teki entistä raskaamman se, että sekä perjantaina että lauantaina siirtymiä ajettiin noin 500 kilometrin verran.
- Näen järjestäjien mentaliteetissa pienen ongelman. He näyttävät sanovan, että tarvitsemme pitkiä, 18 tuntia kestäviä päiviä, jotta saamme lisää kestävyysluonnetta kisaan. Mutta mielestäni ei ole mitään järkeä ajaa jokaisena päivänä 500 kilometriä siirtymiä julkisilla teillä. Se ei anna mitään tälle lajille eikä kilpailulle, Capito jyrähti.
- Kuuden aikaan aamulla olevassa huollossa ei ole mitään järkeä faneille, ja sama juttu pätee keskiyöllä olevaan huoltoon. Tämä ei ole hyvä asia myöskään medialle, koska raportit saadaan ulos puolen yön aikoihin ja silloin ne eivät välttämättä ehdi seuraavan päivän lehtiin. Järjestäjien ja FIA:n pitäisi miettiä aikataulua, ja jos he haluavat lisätä kisojen kestävyysluonnetta, se voidaan tehdä ajamalla kilometrit erikoiskokeilla - ei siirtymillä, VW-pomo lisäsi.
Volkswagenin Sebastien Ogier voitti kilpailun kolmen minuutin erolla Hyundain Hayden Paddoniin. Ogier oli WRC-kuljettajista ainoa, joka ei törmännyt ongelmiin viikonlopun aikana.