MTV selkeyttää markkinoinnin ja tutkimuksen toimintamallejaan tuomalla ne yhtiön keskitetyn palvelumallin sijaan suoraan liiketoimintayksikköjensä etulinjaan.
Uudistus tiivistää MTV Oy:n johtoryhmää, jotta yhtiö pystyy entistä paremmin ja nopeammin vastaamaan alati muuttuvaan markkinatilanteeseen.
Uudistuksen johdosta MTV lakkauttaa keskitetyn markkinointijohtajan tehtävän ja markkinointijohtaja Jere Teutari jättää yhtiön.
– Haluamme tiivistää talon johtamista ja lisätä ketteryyttämme liittämällä markkinointi-, tutkimus- ja analytiikkatoiminnot osaksi liiketoimintoja, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund taustoittaa uudistuksia.
MTV:llä on kaksi liiketoimintayksikköä, joista mainosrahoitteisessa liiketoiminnassa ovat MTV:n TV-kanavat MTV3, Sub ja AVA sekä digitaalisen kanavat Katsomo, MTV.fi ja Luukku.com. MTV:n kuluttajarahoitteisessa liiketoiminnassa puolestaan operoidaan C More suoratoisto- ja maksu-tv-palveluita.
Mainosrahoitteisen liiketoimintayksikön johtaja Sami Vikback ja kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Johannes Leppänen vastaavat jatkossa omien yksiköidensä markkinointiviestinnästä yhdessä liiketoimintojensa nykyisten markkinointipäällikköjen kanssa.