Muistatko vielä vuoden takaisen itsemurhametsäkohun YouTubessa? Skandaalin aiheuttanut tubettaja on nyt suositumpi kuin koskaan

Kohuvloggaaja Logan Paul ansaitsi vuoden 2018 aikana noin 12,6 miljoonaa euroa. 

Vuosi sitten yhdysvaltalainen YouTube-tähti Logan Paul kohahdutti maailmaa julkaisemalla tililleen videon, jossa hän esitteli vierailuaan tunnetussa japanilaisessa Aokigahara-metsässä. Kyseistä paikkaa kutsutaan itsemurhametsäksi, sillä huomattava määrä ihmisiä on riistänyt siellä oman henkensä. 

Paulin lataamalla videolla hän löysi ystävineen miehen, joka oli hirttäytynyt metsään. Videolla Paul nauraa hermostuneesti ystäviensä kanssa näkemälleen ja kysyy ruumiilta muun muassa, onko kyseessä pila ja onko mies oikeasti kuollut. 

Videosta seurannut kohu oli valtava. Sen seurauksena useat Paulin yhteistyökumppanit vetäytyivät, Youtube karsi Paulin mainostuloetuja ja jopa 750 000 ihmistä allekirjoitti vetoomuksen, jolla haluttiin estää Paulin videoiden julkaisu videopalvelussa. 

Viimeisimmässä videossaan Paul kertoo oppineensa läksynsä ja että vuosi 2018 oli hänen elämänsä tärkein.

Se oli myös ilmeisesti Paulin uran tuotteliain, sillä Forbesin mukaan tubettaja tienasi vuoden 2018 aikana jopa 12,6 miljoonaa euroa. Vuonna 2017 Paulille kertyi tuloja vain 1,7 miljoonaa euroa. 

Itsemurhametsäkohusta huolimatta Paulilla on tällä hetkellä enemmän tuloja ja seuraajia kuin koskaan.

23-vuotias Paul nousi suosioon aikoinaan videopalvelu Vinen avulla. Kun applikaatio suljettiin vuonna 2016, Paul siirsi sisältönsä Youtubeen, missä hänen kanavansa sai kymmenen miljoonaa tilaajaa alle vuoden aikana.

Paulin pääkanavalla on tällä hetkellä 19 miljoonaa tilaajaa. Viime vuoden alussa tilaajia oli 16 miljoonaa. 

Paul julkaisi kiistellyn itsemurhametsävideon vuoden 2018 alussa, jolloin hänestä tuli omien sanojensa mukaan "maailman vihatuin mies" yhden yön aikana. Video keräsi 6,3 miljoonaa katselukertaa vuorokauden sisällä, ja muun muassa useat julkkikset sekä muut tubettajat tuomitsivat sen jyrkästi. 

Tapahtuneen jälkeen Paul piti kuukauden mittaisen tauon vloggaamisesta, jonka jälkeen hän palasi sosiaaliseen mediaan vitsaillen erittäin vaaralliselle "Tide Pod Challengelle", jossa nuoret räjäyttelivät muun muassa pesuainekapseleita suuhunsa. Tämän jälkeen Paul julkaisi videon itsestään ampumassa kahta kuollutta rottaa etälamauttimella. 

Youtube keskeytti Paulin mainostulot hetkellisesti, mutta palautti ne muutamaa viikkoa myöhemmin. Youtuben mainostulojen lisäksi Paul ansaitsee muun muassa omalla vaatemerkillään, sosiaalisen median postauksillaan sponsoriensa kautta, podcastillaan sekä erilaisilla tempauksillaan. 

Lue myös:

    Uusimmat