Muotitalo Dolce & Gabbana on tuonut myyntiin musliminaisille suunnattuja abaya- ja hijab-asuja, uutisoi CNN.
Domenico Dolce ja Stefano Gabbana ovat suunnitelleet Lähi-Idän musliminaisille suunnatun malliston. Lehdistötiedotteen mukaan mallisto on lumoavan visuaalinen tarina upeiden arabinaisten arvokkuudesta ja kauneudesta.
Tässä mallistossa tyköistuvat asut on korvattu löysemmillä malleilla. Pitkiä, mustia ja beigejä mekkoja koristavat muun muassa päivänkakkarat, ruusut, sitruunat, pilkut ja pitsi.
Muotitalo liittyy näin kasvavaan joukkoon designmerkkejä, jotka ovat ottaneet askeleita siirtyäkseen muslimien markkinoille. Thomson Reutersin raportin mukaan muslimit käyttivät vuonna 2013 266 miljardia dollaria vaatteisiin ja kenkiin. Vuoteen 2019 mennessä luvun uskotaan kasvavan 488 miljardiin dollariin.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Lähde: CNN