Ranskalaisviranomaiset tutkivat edelleen Intian valtamerellä sijaitsevalta Réunionin saarelta löytyneen lentokoneen osaa. Vielä ei ole varmuutta siitä, kuuluuko siivenkappale mystisesti kadonneelle malesialaiskoneelle.
Malesialaisyhtiön MH370-lennon Boeing 777-koneesta irronneeksi epäillyn siivekkeen tutkimukset venyvät keskiviikkoon.
Onnettomuustutkijat Toulousessa Ranskassa uskovat saavansa vahvistettua keskiviikkoon mennessä, oliko siiveke turmakoneesta. Syytä tutkinnan venymiselle ei ole kerrottu.
Malesia on jo vahvistanut, että osa kuuluu Boeing 777 tyypin koneeseen, mutta varmuus sen kuulumisesta juuri turmakoneeseen vielä puuttuu.
Ilmailuasiantuntijat pitävät kuitenkin varmana, että näin on, koska konetyypille ei ole sattunut onnettomuutta jonka vuoksi siiveke olisi ajelehtinut meressä.
Romuetsinnät laajenevat
Siivekkeen löytösaarella Réunionilla kammataan rantoja uusien osien löytämiseksi, mutta toistaiseksi ei ole saatu käsiin mitään tunnistettavaa.
Etsintöjä on käynnistetty myös Mauritiuksen saarella. Johtolankoja etsitään myös siivekkeeseen kiinnittyneistä merirokoista ja hanhenkauloista.
Siimajalkaiset merenelävät voivat paljastaa jotain mahdollisen turma-alueen vesioloista ja näin auttaa turma-alueen rajaamisessa. Samaa menetelmää käytetään muunmuassa kilpikonnien ja valaiden vaellusreittien tutkimuksessa.
Analyysi voi myös paljastaa, onko siiveke kellunut koko ajan vai ollut pohjassa ja irronnut myöhemmin.